vv Pernis 2 met goed gevoel de winterstop in na monster zege

16 december 2013 12:45

De laatste wedstrijd voor de winterstop was tegen laagvlieger DVV'09 uit Dirksland.

Uit werd al een makkelijke 5-1 overwinning behaald. Er werd wel op ons hart gedrukt om de tegenstander niet te onderschatten en gelijk vol er op te knallen.

Doordat er diverse afwezigen waren konden 2 A junioren aanschuiven bij de groep.

Een goed teken en ook fijn voor ons omdat de 2 mannen zeker geen verzwakking bleken. Jari Damen en Jeffrey de Snaijer, hartelijk dank vor jullie hulp en wie weet kunnen we in de toekomst vaker gebruik gan maken van jullie.

De 11 mannen die begonnen waren:

1.Nielsie ket

2.Voogt

3.Mellie

4.Vink

5.Kampen

6.Izakkie

7.Erwich

8.Arne

9.Sven

10.Vedder

11. Leo

Het begin was even aftasten en we probeerden het bal tempo hoog te houden. Blijkbaar ging dat goed want na 3 minuten moest de laatste man er uitgeput af van de gasten.In de 4e minuut een corner voor ons en die werd strak getrapt door Niels.

De verdedigers van DVV konden de reputatie van onze Eykie niet en die lieten hem vrij staan en dat moet je bij Mellie niet doen. Hij knikte het leer hard in de bovenhoek en de snelle voorsprong was een feit.

Pernis drukte gelijk door en na een votte combinatie tussen Niels en Voogt was het Voogt die een niet te missen kans gaf aan Leo en de 2-0 stond op de borden. Na de 2-0 verslapte het iets en werden we slordig in de passing.

Na een goede bal in de hoek kon Leo voor geven en Niels kwam prima ingelopen bij de 2e paal en schoot beheerst binnen. Niels was los want niet veel later rondde hij een prima aanval op schitterende wijze af.

Na nog een gevaarlijke vrije trap van DVV overleefd te hebben kregen we een nieuwe corner.

De verdedigers lieten Melvin weer vrij staan en die kopte de bal terug en als een duveltje uit een doosje kopte Arne de 5-0 binnen.

Dit was de ruststand en we konden met een goed gevoel aan de thee.

Na rust gingen we gelijk door en na een prima individuel actie was het na enkele minuten 6-0 en gelijk er na was het Arne die de 7-0 binnen knalde.

Marvin werd nerveus want zijn plek op de topscoorders positie kwam in gevaar.

Na een goede combinatie tussen Izak en Leo werd Marf weg gestuurd en scoorde beheerst de 8-0. Pernis vond dit nog lang niet genoeg en na een voorzet van Leo met buitenkant rechts kopte Marvin heel knap tegendraads in.

De vraag was wie de 10e ging maken want er want nog tijd genoeg. De eer was voor Vedder, een vrije trap rand 16 bleek een prooi voor hem. De keeper stond goed verdekt achter de muur en het werd een koud kunstje.

Guy viel in en ook de talenten van de A kregen nog even de tijd om hun kunsten te vertonen.

Ze vielen prima in en werkten keihard, compimenten want weet uit ervaring dat het niet makkelijk is om van de A in een 2e in te vallen met veel nieuwe jongens.

Jammer dat Jari wat pech had in de afronding want hij had zeker een doelpunt verdiend.

Jeffrey, prima werk verricht aan de rechterkant!!  Het werd nog 11-0 door Marvin die een door gekopte bal binnen werkte.

Het slot akkoord was voor Guy die de 12e maakte.

Prima pot en goed door gegaan de hele wedstrijd.

Tijdens het feest in de kleedkamer hoorde we dat Maense 3-2 gewonnen had van WFB.

We gaan de winterstop in met 6 punten voor op Maense en 1 wedstrijd meer en 7 op WFB. Prima 1e seizoenshelft met 1 domper thuis tegen Spijkenisse. Donderdag nog 1x trainen en daarna op trainingskamp en dan moeten we er 18 januari weer staan bij Poortugaal.

Spelers en toeschouwers, allemal hele fijne feestdagen en tot snel!!

Leo