vv Pernis 2 wint derby van RHS 2

9 december 2013 9:45

De derby tegen RijnmondHS stond vandaag op het programma. Dit zou de 1 na laatste wedstrijd voor de winterstop zijn.

En op papier een lastige tegen de nummer 4 van de ranglijst. Zoals altijd zijn dit ook weer andere wedstrijden zoals alle derby's.

Het hoofdveld was afgekeurd en we weken uit naar het prima bespeelbare nieuwe kunstgras.
De volgende mannen mochten starten van trainer Johan Wouters.

Bij deze ook nogmaals dank aan Heus die ons kon versterken ivm de vele blessures.

1. Niels Ketting
2.Voogt
3.Andre''Heus'' den Uyl
4. Eykkie
5.Stefan
6.Izak
7.Arne
8.Erwich
9.Smeagol
10.Vedder
11. Captain Wemel

Na de aftrap (die 15 minuten later was door een iet wat late scheidsrechter) was het aftasten van beide kanten.

Beide ploegen wilden verzorgd voetbal spelen en grote kansen bleven uit. Op een  merkwaardge terug speelbal van Vedder kon naamgenoot Ketting knap weg koppen.
Na een goede diepe bal was het Smeagol die geloofde in zijn kansen en de keeper torpedeerde hem net bij de 16.

Izak en Vedder stonden klaar om de vrije trap te nemen en de keeper zette zijn mur neer.
Dit deed hij prima( voor ons dan), doordat hij zelf achter de muur ging staan was het voor Niels een eitje om de bal in de rechter benedenhoek te schuiven.

Een lekkere opsteker voor de mannen.

Rijnmond probeerde de gelijkmaker te forceren maar dit leidde niet tot grote kansen. Behalve wat afstandschoten werden ze niet gevaarlijk en stond de verdediging als een huis. Na een goede vrije trap kon Smeagol terug leggen en was het voor Marvin een koud kunstje om de 0-2 binnen te tikken. We gingen rusten met een 0-2 voorsprong.

De 2e helft ging van start en de thuisploeg wilde gelijk de ansluiting vinden maar kwamen niet door de solide verdedegng. De Wedstrijd ging op en neer maar er gebeurde niet veel.

Met deze stand konden we lekker leunen en loeren op de counter. Na een afgeslagen vrje trap kon Niels goed redden op een schot van dichtbij. De wedstrijd kabbelde verder en de wedstrijd werd zakelijk uitgespeeld.

Het bleef bij 0-2 en weer een belangrijke overwinning in de knip.

Na de wedstrijd nog een leuke mededeling dat WFB thuis met 2-0 verloren had van Brielle. Er is nu een gat van 4 punten met WFB geslagen en 6 op Maense dat een wedstrijd minder heeft gespeeld.

Komend weekend de laatste pot voor de winterstop. Er wordt thuis gespeeld tegen DVV om 12 uur.

Ook op het programma staat Maense - WFB dus als het mee zit gaan we met een prima gevoel de winterstop in. Mannen, nog 1x scherp en we kunnen gaan genieten van een welverdiende rust.

Leo