Wedstrijdverslag: Pernis 6 – Heinenoord 4

8 december 2013 16:30

Zaterdag 7 december, de thuiswedstrijd tegen Heinenoord 4 stond op het programma. Voorafgaand aan de wedstrijd stond Heinenoord met 2 wedstrijden minder gespeeld 8 punten boven ons, we wisten dus dat het een aardige klus zou gaan worden om de 3 punten in Pernis te houden.

15 spelers aanwezig; Coen de M, Marco, Fabian, Juul, Marnik, Stefan, Kevin K, Kevin M, Jorn, Kars, Sonny, Martijn, Patrick K, Patrick de V en Patrick S. Afwezig: Bjarki (blessure), Coen van W (Werk) en Eric (scoutingswerkzaamheden voor vv Pernis 6 in Oost-Afrika).

Om 14:30 uur gaf Hans Smit het startsein voor de wedstrijd en meteen namen wij de overhand, dit resulteerde echter niet in grote kansen. Na een kwartiertje zorgde een fout achterin bij de equipe uit Heinenoord ervoor dat Patrick S en Kars alleen op de keeper af konden. Collegiaal gunde Patrick het doelpunt aan Kars: 1-0 in ons voordeel. Lang konden we niet van de voorsprong genieten. Een lange bal van een verdediger van Heinenoord zette een spits 1 op 1 tegen Coen, die werd verslagen met een boogballetje; 1-1. We toonden aan niet bij de pakken neer te gaan zitten en weer vol de aanval te zoeken. Na een lange aanval kwam de bal voor de voeten van Kevin M terecht, die via de keeper de bal in het doel schoot; 2-1. Maar net als na het 1e doelpunt toonde Heinenoord snel veerkracht. Slap uitverdedigen werd afgestraft door een speler van Heinenoord, die 1 op 1 kwam te staan tegen Coen en koel afrondde; 2-2. Dat was ook de totaal onverdiende ruststand.

Na een bakkie thee konden we de wei weer in voor de 2e helft. We begonnen net als in de 1e helft sterk aan de 2e helft. Het veld werd langer en vooral de wat oudere spelers van Heinenoord kregen moeite om het tempo bij te benen op het toch al glibberige veld. Vrij snel stond de 3-2 dan ook op het bord na een kopgoal uit een corner, gemaakt door Kars. Heinenoord was niet bij machte snel de gelijkmaker te scoren en dus was het voor ons zaak snel meer doelpunten te maken. Enorme kansen werden door ons echter om de spreekwoordelijke zeep geholpen. Zouden de ongeschreven voetbalwetten nu gaan gelden, zouden wij de deksel op onze neus krijgen? Het antwoord is nee, met een aantal reddingen hield Coen het 6e op de been, waarna Sonny de 4-2 erin prikte. Hans Smit floot vrijwel direct daarna voor het einde van de wedstrijd.

De kantine was inmiddels helemaal volgestroomd en de Soulssisters waren opgetrommeld, om deze overwinning, met daarbij de nodige alcoholische en gefrituurde versnaperingen, samen met Pernis 6 te vieren. Volgende week wacht de clash in en tegen Strijen. Een overwinning daar zou onze positie in de middenmoot versterken en de 1e seizoenshelft positief afsluiten…wordt vervolgd.