Koude douche 5e Colonne

26 november 2013 7:30

Zaterdag 23-11-2013,

Weer een uitwedstrijd, de 3e achtereenvolgend, je kan ze maar gehad hebben, nu op bezoek bij Oude Maas 6, een oude bekende van de vorige competitie. Nu eens geen A-tjes maar spelers van gelijkwaardige leeftijd , op Peter Houtman na die de oudste op het veld was.

Het zou een kansen wedstrijd worden en dan bedoel ik, kansen voor de Colonne dus.De allereerste kans was voor de rood-zwarten, maar  Marius wist deze tot corner te verwerken, welke niks opleverde.Het eerste wapenfeit van de onzen was van Leendert Visser, een indrukwekkende solo vanaf het middenveld richting vijandelijk doel eindigde voor Leen in het strafschopgebied, en de bal ging dus over de achterlijn.

Aan de andere kant kopte een speler van Oude Maas een genomen corner over het doel van Marius, derhalve 0-0. Dat zou het niet lang blijven, na een een pass van achteruit door Oude Maas was het een aanvaller die Marius met een mooie lob wist te verschalken, 1-0. We stonden weer eens achter, dat was ff geleden.

Pernis deelde wat speldeprikjes uit namens Diever en Paling, maar ook zij konden het net niet vinden.Het kansen festival was begonnen. Vrolijk  had het vizier ook niet op scherp, de bal ging over.Een overtreding op Mark leverde een vrije trap op , Rob die alle vrije trappen neemt wist bijna Robin te bereiken, helaas zijn beentjes waren net  te kort om doel te treffen.

Een knal van Andre  ging ver naast en een goeie voorzet van Paling werd door Robin net naast gekopt.Een volgende vrije trap van Rob werd gemakkelijk door de keeper opgepakt. De beste kans op de 1-1 kwam op naam van Cutsen die oog in oog kwam met de Poortugaler goalie, de sluitpost hield zijn hoofd koel en voorkwam de (verdiende) gelijkmaker.

Vlak voor rust werd  Visser vlakbij de cornervlag een beetje dolgedraaid door de slimmere aanvaller, hij kreeg de bal voor en daar stond Houtman klaar om de 2-0 simpel binnen te tikken.Een dikke tegenvaller zo vlak voor teatime voor Pernis, maar het was nu eenmaal zo.

De tweede helft was niet zolang oud toen Chris zich verkeek op een diepe bal van Oude Maas,de voorhoedespeler wist het buitenkansje in de KORTE hoek te benutten, 3-0.Drie doelpunten verschil, dat was even slikken voorde Colonne.Een kans van Mark werd even later, maar hij kwam niet uit met zijn stappen( dat lukte s avonds wel ).

Geklungel in de defensie van Oude Maas leverde toch een verdiende treffer op, Pellevis deed van zich spreken door het leder keurig binnnen te schieten.Even opleving in het Pernisser kamp, zou er dan toch nog wat inzitten in het restant van deze partij die goed geleid werd door een eigen speler van de thuisclub.

Maar de volgende aanval was alweer bingo voor de Poortugalers, simpel werd het 4-1, de moed zonk na deze goal in de (voetbal) schoenen, maar Pernis bleef strijdbaar.Een kopbal van Jansen trof ook geen doel, en na deze actie was het alweer raak aan de andere kant. Waar Pernis geen geluk had in de afwerking was het Oude Maas die na  2 kansen de 5-1 aantekende, het speeltuig leek voorlangs te gaan, maar trof de binnenkant van de staander en verdween zo over de doellijn.

Het laatste kwartier was voor de bezoekers, Mark mikte op de paal en Pellevis schoot voorlangs en zum Cutsen knalde in het zijnet. Vrouwe Fortuna was niet op onze hand vanmiddag. Het was Dave van Z. te P. die Jumelet wist te bereiken na een uitgekookte bal, toch nog 5-2. Bart V. die mee naar voren was gegaan mikte de bal over en weer Cutsen mistte wederom.

Toch was  diezelfde van Cutsen die na een goeie actie van zichzelf het leer van buiten de 16 in de winkelhaak plantte, de keeper verbouwereerd achterlatend, 5-3. Dit was tevens de eindstand in een sportieve partij en een goede scheids, waar kom je die nog tegen bij een uitwedstrijd?

Wist U dat ?

Het koud was langs de lijn ?

Mark  toch niet op de fiets gekomen is ?

Chris een geduchte tegenstander is voor Leen qua onderbroekencompetitie ?

Pernis 5 aardig vertegenwoordigd was op de reunie van Parkzicht ?

We daar geen verslag van hoeven te verwachten ?

Dave van Z.te P zijn ladyshave bij zich had ?

Hij deze ook heeft gebruikt ?

De fotos hiervan schokkend zijn ?

Mark Jumelet geen lege kist bier EN een lege partyschaal tegelijk kan dragen ?

De klodders ketchup op de deur van het toilet zaten in de gang ?

Chris de Korte zijn wilde haren heeft verloren op een bekend snorretje na ?

De wedstrijd tegen Zuiderpark is uitgesteld ?

Leendert Visser een penalty claimde na zijn solo in de 1e helft ?

Hij dit kenbaar maakte door OEHAAOEHA te gillen ?

Erik Pellevis dit prachtig wist na te bootsen na afloop ?

We Dennis mistten ?

En de wekelijkse harde kern ?

Er toch wel bekenden stonden in de kou ?

Jose, Bart , Marius  en Jac het gezellig hadden in de kantine ?

Rob, Mark, Leen , Davy, Peter en Marco  het gezellig hadden in de kleedkamer ?

De eerstvolgende partij tegen Zuidland 4 is op 07-12-2013 ?