vv Pernis 2 doet goed zaken

25 november 2013 8:30

Na het gelijke spel van vorige week tegen Maense moest er vandaag gewonnen worden tegen Leonidas.

Deze inhaalwedstrijd stond maar liefst al om 10 uur ’s ochtends gepland, waardoor we om kwart over acht al op sportpark Pernis verzamelden.

Jef, Richard, Martijn, Melvin, Stefan, Arne, Izak, Niels V., Marvin, John T. en Smeagol mochten de klus vanaf de start klaren. Sven, Guy, Bob en Leo zaten op de bank en vielen allen in.

Om 10 uur floot de geroutineerde scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd die zich af zou gaan spelen op een redelijk bespeelbaar veld.

Na een wat rommelig eerste half uur, waarin beide ploegen elkaar weinig ruimte gaven in de opbouw en er geen echte kansen ontstonden, mochten we in de 32ste minuut een vrije trap nemen aan de linkerkant van het veld. De bal werd door Izak voor het doel geslingerd en na wat chaos in het zestienmetergebied was het Melvin die, na een prima actie, de bal panklaar legde voor Marvin, die beheerst afrondde. 0-1!

We gingen iets makkelijk voetballen en niet lang daarna werd een soepel lopende aanval via Smeagol, John T. en Niels V. door de laatstgenoemde koel afgemaakt.

Met deze 0-2 voorsprong gingen we de rust in.

Waar de eerste helft misschien wat saai was, bood de tweede helft het nodige spektakel. Eerst was het John T. die scoorde na een goede aanval via Smeagol en Marvin. Leonidas antwoordde hierop door te scoren via hun sterke spits. 1-3 inmiddels.

Na een goede uitrap van Jef schoot John zijn tweede hard binnen. Twee minuten later was het verschil echter weer 2 doelpunten na wat gerommel achterin na een voorzet vanaf de zijkant. Drie minuten later was het echter Smeagol die er met zijn rappe pootjes vandoor ging en onreglementair naar de grond werd gewerkt. De penalty werd er door Izak ingeschoten en hij bracht de stand hiermee naar 2-5.

5 minuten voor tijd was het andermaal John T. die de bal van een meter of 20 over de keeper van Leonidas heen schoot en zo dacht voor het slotakkoord te hebben gezorgd. Dit was echter niet het geval…

Leonidas scoorde via een kopbal nog de 3-6 en na een corner van Izak kopte de ingevallen Sven de 3-7 binnen.

Volgende week de topperrr bij en tegen WFB. Op dit moment staat WFB met 27 punten uit 10 duels op de eerste plek. Bij winst nemen wij de koppositie over en staan we 1 punt voor op dit elftal.  Kortom; reis volgende week allemaal af naar Ouddorp!