5e Colonne bindt na koploper ook hekkensluiter aan zegekar : 2-3

20 november 2013 9:00

Zaterdag 16-11-2013, de maand november gaat langzaam over in december, de gure maanden doen hun intrede, zo ook in het wekelijks voetbal. Het was te merken op het knusse sportpark van SSS, wat staat voor Sport Staalt Spieren uit Klaaswaal.

Vooral in de 1e helft was de ietwat dikke mistdeken een spelbreker, niettemin werd er afgetrapt op veld 2. SSS 3, de hekkensluiter van deze competitie met welgeteld 2 punten , met wel de kanttekening dat zij een punt hadden behaald tegen Barendrecht.

Pernis 5 had een onrustig begin, een terugspeelbal van Jansen werd nog maar net weggewerkt door de Pernisser defensie.Het was ff aftasten tussen beide ploegen, want SSS stond dan wel laatste maar dat was aan hun spelbeeld zeker niet af te zien.

Het was Dennis die ons 1e kansje kreeg, de bal ging over het doel. Een kansje aan de andere kant was een prooi voor de alweer uitstekende keeper die week in- week uit zich sterk laat gelden. SSS werd weer gevaarlijk vlakbij ons doel , maar Bart wist deze bal tot corner te verwerken, deze leverde weer een corner op, maar leverde niks op.

Ook Robin liet van spreken, maar hij miste een goeie kans, de bal belandde naast het doel.De altijd fanatieke Leendert Visser gaf een goede pass op Diever die de bal in 1 keer op zijn pump nam, het leder zeilde over. Het was Pernis dat toch wel de overhand had in het eerste gedeelte van het eerste gedeelte, er weinig weggegeven.

Het werd terecht 0-1 toen de Colonne ( hoewel Sint pas zaterdag komt) in het zadel werd geholpen, toen een Klaaswaler knullig balverlies leed, Dennis maakte dankbaar gebruik van het vroege cadeau dat hij kreeg , de bal werd beheerst ingeschoten. Pernis WEER voor in een uitwedstrijd, wat een luxe.

SSS deelde wat speldeprikjes uit, Marius kreeg de bal na een actie van SSS,in tweede instantie het leer onder controle. Ook na een overtreding van Rob was het Marius die handelend optrad na de gegeven vrije trap, het bleef zover 0-1. Toen was Pernis weer aan de beurt, Robin kreeg de bal in vermeend buitenspelpositie in zijn voeten, maar scoorde wel.

De linesman vlagde , de referee floot, maar Robin kwam daar pas een minuut later achter dat zijn doelpunt ongeldig werd verklaard.Enige teleurstelling was op zijn plek, maar Pernis en SS bleven aan elkaar gewaagd. Een listig balletje van Rob eindige op de buitenkant paal, de keeper had hier niet op gerekend. Een laatste poging van de thuisploeg om voor rust de 1-1 te maken belandde in het zijnet nadat 2 corners waren genomen door SSS.

Rust 0-1 dus, dit kon nog alle kanten op voor beide ploegen, die allebei wel wat verdiende, maar de doelpunten tellen in dit spelletje.Na de thee en peuken bleek dat de mist was opgetrokken en kon de wedstrijd normaal gevolgd worden door deze reporter en harde kern. De eerste kans was voor Dennis, maar leverde geen resultaat op.

Ook zum Cutsen kreeg de bal er niet in na weer een kans, het speeltuig ging over het doel.Een klein kansje voor SSS, maar Marius kon simpel oppakken.Er kwam nu een spervuur van kansen ricting het vijandelijke doel te weten : keeper SSS redt na goeie knal Dennis, Rob schoot naast, even een kansje tussendoor van SSS , maar Marius was weer de winnaar.

Weer Dennis kreeg de kans op 0-2 , Pellevis kopte over na een corner van Rob en weer Robin mistte een dot van een kans, en wederom Dennis lukte het niet om de marge naar 2 op te schroeven.Toch werd het 0-2 toen na een weergaloze driehoeksverhouding van Vrolijk, Diever en de afmakende Dennis het verschil naar twee tilde, zijn knie was het waarmee hij scoorde.

Wat een euforie in het Pernisser kamp, zou dit de 3e overwinning op rij worden? SSS dacht hier anders over en bleef aanvallen en pogen de aansluitingstreffer te forceren.Eerst was er nog een bal die naast het doel van Marius ging, maar toch werd het 1-2 na een genomen corner.

Nog geen paniek bij de Pernisser 11, nog wel ff te gaan , de spanning was best wel te snijden bij beide ploegen. Maar na zeer goed werk van Vrolijk en vd Berg was het toch Robin die zijn goaltje meepikte, hij scoorde knap de 1-3. Potje binnen werd er gedacht bij de Colonne en aanhang, maar de wedstrijd is pas afgelopen als de Man in Black voor het laatst gefloten heeft.

SSS zette nog maar eens aan, kwamen op een gegeven moment toch nog bij ons doel, een schot werd tot corner verwerkt , het gevolg was weer een corner, de bal weer door onze mensen over de achterlijn geschoten, weer een corner dus, wat leidde tot de 4e corner op rij en toen was het wel raak, het was een van onze eigen mensen die Marius verschalktte. 2-3.Het laatste wapenfeit kwam van de Pernissers nadat Robin na goed doorzetten een corner verdiende, het bleef 2-3.

Wist u dat ?

Marius best wel de weg kan vinden naar Klaaswaal ?

Oude Maas 6 de volgende tegenstander is ?

De mist weer de overhand nam in de 3e helft in de kleedkamer ?

Dit tot ongenoegen van diverse clubmensen ?

We geen alcohol hebben genuttigd in de kleedkamer ?

Op 1 na ?

We een Mister Onderbroek gaan kiezen ?

Leendert Visser best wel eens de 1e plaats kan gaan halen ?

De reservebank een aardige trilfunctie had bij SSS ?

Dit tot grote hilariteit van de reporter en diens secretaresses ?

We teletekst gehaald hebben ?

Iedereen in de kantine daar stomverbaasd opkeek na ons gezongen overwinningshymne ?

Mark Jumelet wel heel erg zijn best moet doen om Dennis in te halen qua doelpunten ?

Leen Visser raar opkeek toen er een boze man achter hem stond ?

Zijn Klaaswaalse bakkie tot een Haags bakkie werd gereduceerd door diezelfde Leen ?

Er aardige dames achter de bar stonden ?

Rob nog steeds in het verleden voetbalt ?

Chris de Korte er zaterdag weer bij is ?

De harde kern weer ons gesteund hebben ?

Beantwoorden Allen beantwoorden Doorsturen