Bas zegt; "Bedankt..."

19 november 2013 21:45

In zijn laatste woorden als voorzitter sprak Bas Ruizeveld de Winter een woord van dank uit. Dankbaar, scherp en positief kritisch richtte hij zich tot de leden.

Vandaag heeft Bas onderstaand dankwoord geschreven.

Beste leden, vrijwilligers, sponsors en bezoekers.
Velen heb ik gisteravond (maandag 18 november) al gesproken en vandaag ben ik overstelpt met veel reacties. Toch wil ik langs deze weg allen bedanken dat ik van jullie de gelegenheid heb gekregen om negen jaar lang jullie voorzitter te zijn.Gisteravond heb ik de voorzittershamer overgedragen. Een bijzonder moment!

Gevormd in en door het kerkenwerk, kwam ik in een voor mij echt andere wereld. Voor mezelf een heel belangrijke en nuttige ervaring. Een ervaring die ik niet had willen missen.

Dank aan:
.....al die mensen met wie ik heb mogen samenwerken en de gastvrijheid die men bood bij nieuwe contacten.
.....alle bestuursleden die mij de vrijheid gaven om op mijn eigen wijze leiding te geven aan onze mooie club.
.....alle mensen die mij met raad en daad ter zijde stonden.
.....alle sponsors die onze club materieel en financieel, ondanks de recessie, nog steeds ondersteunen.
.....de vele vrijwilligers die in weer en wind de club draaiende houden.

Excuses aan die mensen die ik heb teleurgesteld of die in mij zijn teleurgesteld. Daarnaast de vriendschappen die verloren zijn gegaan. Het is blijkbaar de prijs die men moet betalen als men verantwoordelijkheid draagt.

Succes aan de bestuursleden en alle andere vrijwilligers die nu de verantwoordelijkheid dragen. Jacco wijsheid en plezier met het voorzitterschap.

Een oproep aan allen die kritiek hebben en die dat te pas en te onpas laten blijken, vaak ongenuanceerd  langs de lijn of in de kantine. Het lijkt meer op poepen in je eigen bed. Het lucht misschien eventjes op, maar pas op: je besmeurt jezelf. Zoek liever de verantwoordelijke mensen op en bespreek jouw kritiek met hen of neem zelf verantwoording en geef je op voor een functie.
Onze voetbalclub biedt ca 450 leden hun sportieve plezier, daarnaast genieten vele anderen (honderden) van het potje voetbal van hun (klein)kind, broer, zus, partner, vader, moeder, elftal. Anderen bezoeken wekelijks ons complex om hun sociale contacten te onderhouden. Er ontstaan vriendschappen, lief en leed wordt gedeeld, men kijkt naar elkaar om.

Kortom v.v. Pernis is een club om trots op te zijn, een club waarop de politiek jaloers kan zijn vanwege haar eigen participatiesamenleving.
Sterkte voor hen die moeite en verdriet hebben.
Hoewel het voorzitterschap geen erebaan is, heb ik het een eer gevonden om de club te mogen leiden en vertegenwoordigen.
Een groet aan allen, succes en plezier in en met de club en graag tot ziens.

Jullie afgetreden voorzitter,
Bas