15-11-2013 The Counters - vv Pernis 0-6 (0-1)

17 november 2013 18:00

Na voor beide teams een vrije dag vorige week verschenen er vandaag twee gretige ploegen aan de aftrap. The Counters wilden hun winst tegen FC Gelre een vervolg geven, vv Pernis kwam naar Koog aan de Zaan voor niks minder dan drie punten.

Het waren de gasten die in de beginfase direct aanvallende intenties lieten zien. Eerst een goede pass van Lenie Mendes Fernandes op Suzanne Bakker die naast schoot. Vervolgens een steekbal van Suzanne op Francisca Schols die de paal raakte en nog wat kleine kansjes, voor Suzanne Bakker weer een grote kreeg maar voorlangs schoot. The Counters kon daar niks tegenover zetten en beperkte zich tot verdedigen. Pernis moest geduld houden, kansen genoeg en er zou er vanzelf eentje in gaan.

In de tiende minuut de bevrijdende 0-1. Arlette Almeida speelde in op Lenie Mendes Fernandes die de bal slim vast hield tot er aansluiting was. Die kwam van Suzanne Bakker die het tikje opzij van Lenie goed binnen schoot.

Vlak hierna een snelle counter van Pernis, een verre uitgooi van Bianca Troost kwam bij Lenie Mendes Fernandes terecht. Zij hield goed overzicht terwijl Mariël van der Geer in kwam glijden en speelde af aan de meegelopen Jamie van Gool-den Brinker. Haar inzet voor open doel kon ternauwernood van de lijn gewerkt worden met een sliding en ook uit de kluts die volgde kwam geen doelpunt. In de fase die volgde de ene na de andere goede aanval voor de Rotterdamse dames, maar nog zonder succes. En in de laatste minuut van het eerste bedrijf pas een eerste serieuze kans voor de thuisploeg. Een razendsnelle counter eindigde bij Paulien van Vliet, maar Bianca Troost lag goed in de weg.

In de tweede helft moest Pernis wel verder uitlopen. Het domineerde immers de hele eerste helft en meer goals konden dus niet uitblijven. Daar dacht keepster Mariël van der Geer anders over. Eerst bracht zij redding op twee verrassende schoten van Lenie Mendes Fernandes en in de vijf minuten die volgden, had zij zeker vier puike reddingen in huis waarmee zij haar team eigenhandig op de been hield en de stormloop op haar doel wist te stoppen. In de 26e minuut moest zij toch toegeven toen Lenie Mendes Fernandes en Viviënne Knegtmans samen door haar verdediging heen sneden en die laatste de 0-2 binnen tikte.
Twee minuten later een goede 1-2 van Arlette Almeida en Edwina Buitenman die snoeihard binnen knalde, 0-3.
The Counters had nog steeds weinig in te brengen en in de 32e minuut speelde Francisca Schols Viviënne Knegtmans in en liep zelf door, kreeg de bal terug, keek goed wat de keepster ging doen en tikte de bal met rechts langs haar.
De overwinning was nu wel binnen, maar Pernis wilde meer. Twee minuten voor tijd kregen zij een vrije trap en terwijl het thuisteam nog bezig was een muur neer te zetten, nam Suzanne Bakker de vrije trap snel en kon Lenie Mendes Fernandes bij de tweede paal simpel de 0-5 intikken.

Daarna toch nog een antwoord van The Counters en een dubbele kans voor Patricia Loman, maar Bianca Troost reageerde alert en dook op de bal. Met nog een halve minuut te spelen een schitterend slotakkoord van de gasten. Vanuit een corner werd hard op doel geschoten door Suzanne Bakker en Lenie Mendes Fernandes veranderde deze bal van richting snoeihard het doel in, 0-6.

Een goede wedstrijd van Pernis waarbij het vooral als team opereerde en veel geduld hield op de momenten dat kansen er even niet in gingen. The Counters dropen zichtbaar teleurgesteld af, aan hun de taak de koppen weer dezelfde kant op te krijgen voor de volgende wedstrijd.

Sporthal de Sprong, 40 toeschouwers

Opstellingen

The Counters: Mariël van der Geer; Patricia Loman; Melanie Snoeijink; Eke Wardenaar; Gemma van Vliet; Leila Bessais; Paulien van Vliet; Stefanie Gorter

vv Pernis: Bianca Troost; Suzanne Bakker; Francisca Schols; Arlette Almeida; Viviënne Knegtmans; Jamie van Gool-den Brinker; Edwina Buitenman; Lenie Mendes Fernandes