Wedstrijdverslag het 6e tegen De Zwervers 4

11 september 2011 18:30

Wederom was het weer een warme en vochtige dag (de laatste van het jaar). Met de wetenschap we hebben een punt, moesten we tegen het ons bekende elftal van de zwervers spelen.

Het is voor ons altijd een tegenstander waar we niet zo makkelijk van kunnen winnen .

Nu we ook nog weten dat zij Brielle een pak slaag hebben gegeven. En wij een pak slaag van Brielle gehad hebben, was niet iedereen gerust op deze tegenstander.

Er waren zelfs meldingen van bedplassers.

We waren met 14 man van ons zelf aan deze wedstrijd begonnen.

En of het onderschatting was van de Zwervers of wij over blufte hun met goed verzorgt samen spel.

Dat weet ik niet ,maar we heerste op alle fronten. En na een fraai reeks van aanvallen kopte Jan Willem de 1-0 binnen dit was zwaar verdiend.

Wij bleven het spel beheersen en na een geweldige solo van Bram kappen en draaien rechts links het maakt niet uit.

Stond de 2-0 al op het bord. De zwervers kregen ook wat kleine kansjes maar uitblinker Patrick had geen moeite met deze ballen.

Op een gegeven moment kregen wij een vrije trap een meter of vier van de zestien meter lijn ,en we weten dat wij de laatste 10 jaar nog nooit gescoord hebben uit dit soort buiten kansjes.

Maar niets is minder waar na eindelijk goed overleg een mooi ingestuurdeerde vrije trap kopte Bram de 3-0 binnen.

Dit was tevens de rust stand . We dronken de thee met zijn allen op het veld nagenieten van het weer en het voetbal.

We voerden twee wissels door Johan bleef nog even aan de kant alleen  als het echt nodig was zou hij invallen.

Helaas konden we het goede spel van voor de rust niet vast houden en traditie getrouw vielen we terug in een oude gewoonte lekker mekkeren op elkaar (iedereen doet fout behalve jij).

Ondanks dit kregen we nog wat kleine kansjes maar de Zwervers die kregen echt een paar kansen (intikkers) laten we maar zeggen.

Ze kregen in de tweede helft wel een stuk of 8 van deze kansen waar van twee strafschoppen en die waren moeilijker dan die andere kansen.

Ze benutten er maar 1 en mede dank zij Patrick bleven wij in de wedstrijd.

Maar tussen al die kansen door kregen wij ook nog wat kansen.

Het vierde doelpunt zullen wij nooit meer vergeten van Jan de Pee.

Als dit doelpunt gefilmd was zou het een hit op YOU TUBE zijn.

Ik ga hem proberen te omschrijven maar je had er bij moeten zijn.

Jan stond in het straf schop gebied een meter of tien links van de keeper.

Kreeg de bal aan gespeeld over links ,dreigde met links in te schieten( binnenkant links).

Stapte over probeerde  met binnenkant rechts en het werd uit eindelijk buitenkant rechts.

Iedereen op het verkeerde been ook de keeper en de bal hobbelde  langzaam het doel in.4-0.

Zo die telt.

De 5-0 nul was er ook een om in te lijsten, Bram ging aan de linker kant door gaf de bal strak en hard voor en Ed schoot deze stuiter bal kei hard in.

Uit eindelijk werd de eindstand 5-1. Een zeer sportieve wedstrijd. En we kunnen met een gerust hart de competitie in gaan.

Gr. Ron K.