11-10-2013 FC Plubos - vv Pernis 2-4 (1-3)

13 oktober 2013 18:45

Tegen Plubos is het altijd lastig voetballen en dat bleek vandaag al snel in de wedstrijd. De jonge ploeg van coach Ron Admiraal nam brutaal het heft in handen en verraste Pernis in de beginfase van de wedstrijd.

Frivool zette zij aanval na aanval op, maar het ontbrak nog aan scherpte in de afronding. De gasten hadden een penalty nodig om op voorsprong te komen en daarmee de nodige rust te verkrijgen. Na een handsbal schoot Suzanne Bakker onberispelijk hard binnen.
Plubos liet zich echter niet uit het veld slaan en schoten van Inge Gimbel en Mandy Oud werden onschadelijk gemaakt door Bianca Troost. Ook Pernis kreeg kansen, een schot van Arlette Almeida werd ter nauwer nood door Nanouck Groentjes tot corner verwerkt. Uit de snelle tegenstoot een schot van Jocelyn Louhatapessy, maar Bianca Troost reageerde alert. Nadat Arlette Almeida eerst nog de buitenkant van de paal raakte, zag zij luttele seconde later Francisca Schols meelopen aan de rechterkant. Zij gleed de pass op maat binnen bij de tweede paal en verdubbelde zo de voorsprong voor Pernis.

Een minuut later de aansluitingstreffer voor Plubos. Met een slimme pass over de verdediging heen werd Amy Visser bereikt die de bal beheerst over Bianca Troost heen in het doel liftte. Een minuut voor de pauze een goede 1-2 tussen Lenie Mendes Fernandes en Suzanne Bakker die door de captain werd binnen geschoten, 1-3.

Na de rust golfde het spel op en neer, een schot van Viviënne Knegtmans verdween via het been van Nanouck Groentjes naast en aan de andere kant een corner na een goed schot van Brigitte Pluijmers. Hierna een periode zonder echte kansen, maar in de 28e minuut was het weer raak voor Pernis. Edwina Buitenman hield de bal goed vast en gaf op het juiste moment mee aan Arlette Almeida die met een droge schuiver de 1-4 binnen schoot.
Vlak erna wederom een schot van Brigitte Pluijmers en Bianca Troost die wist te keren. In de 33e minuut bracht Mirjam van Dijk de spanning in de wedstrijd terug. Vanuit de kluts was zij het die het laatste tikje gaf en zo de 2-4 op haar naam kreeg.
En waar het wel nog even spannend werd, vielen er geen goals mee. Aan beide kanten werd nog wel een bal net voorlangs geschoten, door Lenie Mendes Fernandes namens Pernis en
Brigitte Pluijmers namens de thuisploeg. De laatste kans voor de gasten was, zo'n twintig seconde voor tijd, nog voor Francisca Schols maar zij mikte naast.

Geen beste wedstrijd aan Pernis zijde maar met de uitspraak "wie ook de slechte wedstrijden wint, wordt kampioen" in het achterhoofd is de volledige focus nu gericht op de topper van volgende week, thuis tegen Os Lusitanos.

Opstellingen
FC Plubos: Mirjam van Dijk, Inge Gimbel, Nanouck Groentjes, Jocelyn Louhatapessy, Mandy Oud, Brigitte Pluijmers, Amy Visser, Boanca Webeling, Maxie Braaksma

vv Pernis: Bianca Troost, Suzanne Bakker, Francisca Schols, Arlette Almeida, Viviënne Knegtmans, Siobhan Radulovic, Edwina Buitenman, Lenie Mendes Fernandes

Scoreverloop