Kansenfestival levert toch overwinning op

13 oktober 2013 17:15

Zaterdag 12-10-2013, weer een voetbalzaterdag, vandaag de 2e thuiswedstrijd , tegenstander was WCR 2, die al wat punten hadden binnengehaald.Een tegenstander om rekening mee te houden dus, want in het bekergebeuren hadden we WCR 3 tegen en die hadden een aardige ploeg.

Pernis kwam goed uit de startblokken, een van de eerste aanvallen was meteen raak,na een goeie actie van Dennis op rechts, was het Bart die de situatie goed inschatte en perfect meeliep richting het vijandelijke doel. Dennis wist wat die moest doen, hij lag de bal precies voor de voeten van Bart , die van dichtbij de 1-0 inknalde.

Jolijt alom , in de dugout, op de tribune ( de harde kern was er weer, thx dames) en uiteraard ook in het veld, een snelle voorsprong voor de Pernissers en dat na enkele minuten spelen.Hoe zouden we daar mee omgaan?  Dennis kreeg na de 1-0 enkele kansen om de score te verdubbelen, hetgeen de goalie van WCR en sta in de weg was .

Na wat strubbelingen van WCR was het zum Cutsen die ook in kansrijke positie kwam, ,maar de keeper was weer winnaar. Die dezelfde zum Cutsen was de aanleiding tot de 2-0, na een mooie bal naar Dennis was  hij het die de score omhoog tilde. Wat een weelde voor De Vijfde Colonne,dit moest niet gekker worden.

Het werd wel gekker alleen in negatieve zin, want na  enkele tijd later was het alweer 2-1 door balverlies op het middenveld kon de Rhoonse aanvaller Marius verschalken.WCR werd sterker na de aansluitingstreffer, de Pernissers kregen meer druk van de geelhemden, wat leidde tot kansjes , een vrije trap voor WCR leverde door kopwerk van zum Cutsen niet de 2-2 op.

Pernis kreeg enkele corners achter elkaar te verwerken, maar deze werden allen onschadelijk gemaakt, mede door de  altyd sterk spelende Andre, die na een 3 weken durende vakantie ook weer present was.Een schot van WCR ging naast en een  goede redding van Marius behoedde Pernis 5 voor de 2-2.
 Aan de andere kant was het Paultje die met een vliegend schot de 3-1 op zijn schoentje had , maar het leder ging over het doel.

Na de rust was het nu weer WCR wat gevaarlijk werd, na een snelle actie  was het WCR dat de 2-2 binnenknalde, maar de altyd eerlijk vlaggende Schellevis had het goed gezien, de scorende man stond in buitenspelpositie, Hans Smit annuleerde de treffer, derhalve 2-1.

Het spel golfde heen en  weer  tussen beide ploegen wat de wedstrijd goed deed, een perfecte voorzet van Leen bereikte zum Cutsen, helaas voor Pernis 5 ging de bal naast. Toch wist Pernis op 3-1 te komen dankzij WCR, want de doelman wist de bal tegen het hoofd van Dennis te schieten na een terugspeelbal , het speeltuig  ging netjes over de doellijn heen, 3-1 dus.

Pernis weer in jubelstemming, dit hadden we nodig, een marge van twee doelpunten bracht weer wat lucht bij de Pernisser 11. WCR gaf niet op, toonde karakter en strijd en deed er alles aan om de 3-2 te maken. Een schot van de Rhonaren ging over het doel van Marius.Aan de andere kant was het Dennis die de wedstrijd in het slot kon gooien , de keeper redde bekwaam.

Toch kwam de 3-2 op het scorebord, na eerst een kopbal die naast ging, maakte zij de belangrijke 3-2, de wedstrijd kon alle kanten weer op. Marius hield Pernis 5 na weer een schot op de been  na weer een goede redding. Good young Robin  was na een blessure er ook weer bij en kreeg een dot van en kans op 4-2, na goed terugleggen  van Dennis, Robin schoot helaas de bal naast.

De wedstrijd liep op zijn eind, een schot van Peter had ook niet het gewenste resultaat en toen kwam er een moment die ons terug deed denken  aan DRL 2 thuis van enkele weken geleden. Een handsbal leverde een vrije trap op voor WCR , zou het dan weer 3-3  worden? Maar gelukkig stond de Pernisser verdediging als een huis en wist de bal netjes te vededigen zodat de eerste 3punter een feit was.

Wist U dat ?

Bart een deja vu kreeg na een handsbal van ons ?

We zaterdag tegen Botlek 5 spelen voor de beker ?

Wij die beker weer niet gaan winnen ?

Chris een lichaamsdeel in een soda badje heeft gedaan ?

We nog niet weten waar het om ging ?

We na de wedstrijd  het 3e  hebben gekeken ?

Hoes Kaboon nu door ons Boes Boes Kaboon wordt genoemd?

Bart en Andre een aardig Hollands liedje kunnen zingen ?

We 5 wissels hadden?

Baloe van Jungle Book meedeed bij WCR 2?

Niels Koot precies een bal op zn hoofd kreeg tijdens het vlaggen ?

Dit tot grote hilariteit leidde op de bank ?

Het Vijfde Colonne gehalte hoog was in het Barretje ?

We weer de 3e helft hebben gewonnen ?

Ik niks meer weet ?