2 verslagen veteranen 2

12 oktober 2013 11:30

Van de wedstrijden tegen PPSC en CVV Mercurius zijn de verslagen weer te lezen

VV Pernis Ve2 – CVV Mercurius Ve1,  28 september 2013

Ruud, Martien en Greg waren afwezig. Aanwezig: Peter, Cor, Kees, Arno, Wim, Arjan, Frank,  Leon, Jaap, Dick, Andre, Bert, Jan, Adrie en Ton.

Lekker weer, zonnetje, Sjaak Olierook als scheidsrechter. CVV Mercurius had slechts 11 man, maar we wisten dat het een goed voetballende ploeg zou zijn waar we het een aantal jaar geleden vaak knap lastig mee hadden.

Terugkijkend op de wedstrijd schieten er niet al teveel bijzonderheden te binnen. CVV M iets verzorgder spelend wist af en toe gevaarlijk te worden en Peter redde 1 keer knap door een laag schot uit de hoek te tikken. Wij konden vooral op rechts met Frank en Ton bij tijd en wijle gevaarlijk counteren met kansen voor Ton en, inderdaad,  Frank. Uit een zo’n aanval zette Ton de bal laag voor waarop Leon de bal via de knie in het doel frommelde. Achteraf was dit het meest spraakmakende moment, met name omdat er hevig werd getwijfeld of Leon het laatst de bal raakte voordat deze het doel in hobbelde of dat de tegenstander het was.

Wij gunnen Leon het voordeel van de twijfel, hoewel zijn eis om dit verslag eerst in te mogen zien voordat het op de site zou worden geplaatst, om zeker te zijn dat hij als maker vermeld zou worden,  iets te ver ging en we dus het doelpunt liever op het conto aan de tegenstander zouden willen schrijven.

Nog voor de rust werd het 1-1 door een schot vanaf de zestienmeterlijn. .

Na de rust werden wij toch wat beter hetgeen resulteerde in wat mogelijkheden o.a. een balletje van Andre tegen de paal. Maar zoals zo vaak werd het wachten op de 2-1 voorsprong beloond met een rake counter van de tegenstander, 1-2. Het had kort daarna ook makkelijk 1-3 kunnen worden maar Peter redde knap.

We kwamen op 2-2 door een fraaie lob over de keeper vanaf links door Adrie...........en daar bleef het uiteindelijk bij. Gezien de wedstrijd een terechte eindstand.

Wim

vv Pernis Ve2 – PPSC Ve2, 5 oktober 2013

Een wedstrijd die je niet graag zou willen spelen. PPSC bleek een relatief, t.o.v. ons elftal zeker, jonge ploeg te hebben. Weliswaar volgens zeggen maar 3 onder de 35, dat mag, maar op een enkele oudere na was de rest  gemiddeld niet veel ouder. Je bent jong en je wilt wat, dus ga je ergens onderin de de veteranencompetitie spelen. Wij kunnen daar toch niet echt goed tegen.

Ruud, Jan en Kees waren afwezig. De rest wel: Peter, Arno, Jaap, Arjan, Ton, Leon, Martien,. Adrie, Wim, Andre, Greg, Frank, Cor, Dick, Bert.

Scheids van dienst weer Sjaak Olierook.

Voor ons dus geen leuke wedstrijd waarin we zeker in de eerste helft voornamelijk bezig waren de boel achterin een beetje dicht te houden. Aanvallend konden we geen vuist maken. Dat dicht houden lukte ook niet helemaal. Al snel schoot onze Jaap een voorzet van de tegenstander achter Peter, 0-1. Tikkie terug Jaap. Dat is een tijd geleden. De laatste keer stond zwager Dirk in het doel. Dat was echt knudde.

PPSC moest het niet alleen van goed voetbal hebben, dat was al gauw duidelijk. Om de een of andere reden grepen ze vaak fors in, zeg maar gewoon lomp met onnodige overtredingen. En, zoals bekend, daar kunnen wij niet echt goed tegen. Uiteindelijk gaf Sjaak een PPSC-er een gele kaart na zijn zoveelste rare tackle. 10 minuten eruit, maar veel maakte dat voor ons niet uit. Bij de rust was het 0-3 en waren wij misschien 3 keer in de buurt van het andere doel gekomen al hadden we daar met wat geluk ook nog 1 of 2 keer kunnen scoren. Dat gaf nog een sprankje hoop voor na de rust. De 0-3 was trouwens ook wel aardig. Een vrije trap tegen op 20 meter recht voor het doel. Muur op afstand, Peter schoof de muur wat heen en weer, naar links, beetje nog, naar li-i-i-nks. Ho, zo blijven staan. Peter in de rechterhoek, kreeg de bal waar hij hem verwachtte, maar helaas.....deze glipte onder hem door. Soms zit het mee en soms.....

Zo slecht ging het na de rust ook weer niet, althans, een tijd lang. Niet dat we veel indruk konden maken, maar omdat PPSC het ook wat rustiger aan leek te doen (gevraagd door Sjaak..??) kwamen we wat aan voetballen toe met wat kleine mogelijkheden.

Een snelle counter van PPSC deed de deur helemaal dicht. Een tegenstander ging alleen op snelheid op Jaap af. Jaap leek hem nog af te kunnen stoppen, maar voelde opeens de jaren in zijn spieren tellen en beëindigde hinkend het duel. De weg lag vrij voor de PPSC-er en Peter kon de bal niet keren. 0-4. Jaap geblesseerd eruit. Niet als eerste, want Arno, ook niet helemaal fit moest al in de eerste helft opgeven. Dick, ingevallen in de eerste helft, voelde zijn rug opspelen en besloot ook maar te wisselen. Volgende week moet hij Peter vervangen, dus kon hij zich beter daarvoor sparen.

Qua kaarten werd de stand gelijk getrokken door Arjan. Hij torpedeerde een PPSC-er en Sjaak kon niet anders dan geel trekken. Gek genoeg vond ons team dat niet echt erg. Oké, 10 minuten met 10 man, ach winnen konden we niet meer, maar onze afwezige penningmeester zal vast blij zijn met deze kaart.

Het werd nog 0-5 en dat was ook de eindstand.

Wim