Pernis 5 verliest smoelwerk in tweede helft

9 oktober 2013 20:15

Zaterdag 05-10-2013, alweer de derde competitie wedstrijd van dit prille seizoen, vandaag moesten we afreizen naar de Zwervers , op het bekende terrein aan de Smeetlandsedijk.Een oude bekende, daar we deze tegenstander vorig seizoen ook al als tegenstander hadden.

Met 13 spelers in totaal en Dave en Dennis als wissels, begonnen we aan de eerste helft, een leuke  eerste helft waar twee ploegen aan elkaar gewaagd waren en beide ploegen diverse kansen kregen.

De eerste was voor de thuisploeg , maar Marius toonde karakter en redde knap.Toch kwamen we weer snel met 1-0 achter toen diezelfde Marius de bal door de benen liet gaan, toch weer een achterstand.Pernis liet ook van zich spreken, een mooie bal van Nick op Schellevis leverde alleen een hoekschop op.

Aan de andere kant waren de gastheren weer gevaarlijk, na geknoei achterin werd de bal tot corner verwerkt, Marius stompte het leder uit onze 16. Toch was het Pernis dat de 1-1 forceerde, na een goeie pass van Peter die Mark wist te bereiken, liet hij de goalie van de Zwervers kansloos. Jubelstemming alom, maar Pernis was gewaarschuwd, want de jonge Zwervers kwamen sterk terug na de 1-1.

Twee keer moest Marius handelend optreden om een achterstand te voorkomen , weer aan de andere kant was het Leen die de bal voorlangs schoot, derhalve 1-1.Het spel golfde heen  en weer van het ene doel naar de andere  hetgeen een plezant gezicht was als toeschouwer.

Een goede kopbal van de Zwervers werd net over gekopt, een tweede kopbal even later werd vakkundig gered.Toch waren het de Pernissers die de voorsprong namen, na een geniale bal uit de verdediging belandde de bal bij Schellevis, die uiteraard van links Mark wist te bereiken, hij wist met een schuiver in de korte hoek de keeper het nakijken te geven 1-2.

Een goal uit het boekje zoals dat heet, en een opsteker, want na al die kansen van de Zwervers  had het al 4-1 of 4-2 kunnen staan. De thuisploeg was de kluts kwijt, want even later was het Nick, die de marge op 2 had kunnen zetten , helaas spatte de pegel op de staander, dus nog 1-2.

En dan gebeurt toch het bijna onvermijdelijke, een handsbal  leverde  de Zwervers een strafschop op, die Marius pareerde, maar helaas moest deze over genomen worden doordat een van ons te vroeg was ingelopen, u raadt het al : deze ging er wel in hoewel Marius hem bijna had.

Rust 2-2 dus, niet klagen maar, want beide ploegen speelden goed deze eerste helft. Na de thee ( whats in a name ) begonnen we aan de 2e helft met Dennis en Dave als invallers voor Nick en Schellevis.Zou Dennis het verschil kunnen maken,we hoopten het , maar na de waanzinnige 2e helft tegen DRL een week eerder, kwamen we bedrogen uit.

Een draak van het tweede deel van deze partij, liet Pernis  zich overlopen  door de  blauwhemden, wij konden geen vuist meer maken en het spel was merendeels op onze speelhelft. De 3-2, 4-2 en de 5-2 mochten we als team aanrekenen, niks lukte meer, het had nog 6-2 kunnen worden , maar dat bleef ons bespaard.

Wist U dat ?

Er geen harde kern was ?

Op Tessers na?

De wedstrijdcoordinator van de Zwervers na vorig jaar nog steeds Tom heette ?

We volgende keer een mobiele pin meenemen voor Paultje ?

We zaterdag tegen WCR 2 spelen om 12.00 uur ?

Schellevis meer bier in 1x kan meenemen dan de coach ?

Er geen bingo was of tombola ?

Dennis wel van een muziekkie houdt in de auto ?

De  toegang van de douches zo smal was , dat menig speler er dwars in moest ?

De kleedkamersleutelbeheerder de kleedkamer achter ons afsloot  ?

Hij hem niet opende in de rust ?

We zelf de sleutel moesten halen ?

We al 9 punten hebben gehaald in de 3e helft ?

Robin het weer gaat proberen ?

Andre S. weer boven water is gekomen ?

Onze topscoorder er niet bij is zaterdag ?

We het ook over eigenheimers hebben gehad ?