VV Pernis 2 zet zegereeks voort

7 oktober 2013 8:30

Na de midweekse winst op Meeuwenplaat en de vier overwinningen die al behaald zijn in de competitie, begon vv Pernis 2 vandaag met een groot vertrouwen aan de ontmoeting met SHO 4.

Een elftal met ervaren jongens die ook al 8 punten wisten te behalen in de eerste vier wedstrijden. Met maar liefst 5 jongens op de bank, begon het tweede in de volgende opstelling:

1. Niels K
  2. Guy
  3. Martijn
  4. Melvin
  5. Patrick D.
  6. Smeagol
  7. Edson
  8. Marvin
  9. Sven
  10. Niels V
  11. Arne

Om 12 uur klonk het fluitsignaal en kon de jacht op weer drie punten beginnen.

Al snel bleek SHO een niet te onderschatten tegenstander. Een solide verdediging en twee vlugge spitsen zorgden ervoor dat de eerste kansjes voor SHO waren. Niels K. wist deze kansjes echter adequaat onschadelijk te maken. Hoe langer de wedstrijd duurde, hoe meer grip vv Pernis op de wedstrijd kreeg.

Na een half uur spelen werd Arne diep gestuurd en kon aantekenen voor de eerste treffer. Zijn schot ging wel langs de keeper, maar helaas ook over het doel. Vlak voor rust moest Niels K. nog een keer handelend optreden. Dit deed hij goed en zo kon het tweede met de brilstand aan de thee.

John begon de tweede helft centraal achterin ten koste van Guy en Smeagol en Arne wisselden van positie. Dit zorgde ervoor dat Pernis meer en meer richting het doel van SHO kwam te voetballen. In de 50ste minuut ging Edson achter een corner staan en bereikte (onze goaltjesdief) Melvin met een goed aangesneden trap.

De laatstgenoemde wist hier wel raad mee en kopte snoeihard de 1-0 tegen de touwen. Na deze treffer ging SHO iets meer risico nemen en ontstond er voor Pernis meer ruimte om de vrije man te vinden op het middenveld.

5 minuten na de eerste goal was het Niels V. die Edson, op het randje van buitenspel, wegstuurde. Zijn voorzet was goed en Smeagoltje (met z’n kapotte schoentjes) wist met een sliding knap af te werken. 2-0!

Hierna kwam Izak er in voor Sven, niet veel later Patrick S. voor Niels V. en Aissam voor Edson. Izak kreeg op aangeven van Marvin nog een heel klein kansje om de marge te vergroten.

Deze wist hij echter net naast te schieten. Wat erg spijtig was. Niels K. wist in de laatste tien minuten, toen SHO met de moed der wanhoop nog wat probeerde, uiterst bekwaam redding te brengen op de kansen die de tegenstander kreeg. Na 93 minuten voetbal floot de scheidsrechter en kon vv Pernis weer 3 punten bijschrijven!

Volgende week om 10 uur ’s ochtends(!!) spelen bij Leonidas. Bij winst komt het winnen van de eerste periodetitel al aardig in de buurt!