VVP 6 wint punt, maar verliest topscoorder

1 oktober 2013 19:45

Het was weer een ouderwets rommelig begin. De naam scheidsrechter die ons zou gaan fluiten was minstens 6 keer veranderd, maar uiteindelijk waren we zeer blij dat Hans Smit(die een uitstekende wedstrijd floot) zaterdagochtend nog zei dat hij ons smiddags wel wilde fluiten.

Ten tweede kwam Kevin Koert als een van de eerste spelers aan, klok kapot zeker? Voor de rest stonden Sonny, Bjarki & Stanley nog in de file en was Fabian verdwaalt bij Den Haag. En als klap op de vuurpijl komt hij bij VV Pernis aan zonder voetbalschoenen. Tja, waar heb je die tegenwoordig voor nodig?
Wonder boven wonder waren alle 15 spelers(inclusief gastspeler Stefan van Kampen) tog op tijd bij de aftrap.

De wedstrijd was er eigenlijk een met 2 gezichten. De 1e helft was af en toe best aardig. We waren beter en dat resulteerde al snel in velen kansen. Echter gingen die kansen er keer op keer maar niet in. Kevin Mackay met een indirectevrije trap (van de lijn gehaald) en Kars met een bal op de paal waren nog het dichtst bij een doelpunt.
Het enige wat ons in de 1e helft misschien te verwijten viel was dat eigenlijk alleen dat laatste stukje overtuiging miste om koste wat kost dat doelpunt te willen maken. De tegenstander voelde dat misschien ook en bij hun lukte het wel om te scoren en we gingen dus rusten met een 0-1 achterstand.
Echter kom ik nog even terug op een zeer vervelend moment van de 1e helft; onze spits/topscoorder van het elftal kwam halverwege de 1e helft na een onschuldig duel zeer ongelukkig ten val. Bij deze val brak hij zijn sleutelbeen op 3 plaatsen en moest per ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis. Bjarki wordt dinsdag geopereerd en wij wensen hem namens heel VVP 6 veel sterkte!!!

De 2e helft ging heel even verder als de 1e helft en eigenlijk kon je denken van heeft die rust wel zin gehad. Op het hele veld miste even de overtuiging om echt elke bal te willen hebben om die gelijkmaker te maken en na een moment van onoplettendheid van 2 van onze eigen spelers schoot de tegenstander met een prachtig zondagschot de 0-2 tegen de touwen. Het gekke was dat we toen echter langzamerhand ontwaakte en juist dat gingen doen wat we nog miste. Want voetbal zat er genoeg in, maar opeens was daar de overtuiging die we nodig hadden. We wonnen langzaam maar zeker elke bal en via Stefan van Kampen kwamen we dan ook zomaar op 1-2. Na dit doelpunt leek het 6de niet meer te stoppen. Elke duel werd gewonnen en elke bal was voor ons. En voor we het wisten was het 2-2. Een mooi aangesneden vrij trap van Sonny werd prachtig doorgekopt door Martijn, die de keeper kansloos liet. Daarna kwam Rozenburg er niet meer aan te pas en kregen wij nog bijzonder veel kansen, de bal moch er echter niet in. Het resulteerde dus in een 2-2 eindstand.

Al met al mogen we uitermate tevreden zijn over de 2de helft. De 1e helft was ook niet slecht, maar in de 2de helft zat alles wat nodig was om een wedstrijd te winnen. Het mocht echter niet zo zijn. Die 2de helft nemen we mee naar volgende week, dan wacht Zuidland thuis(de huidige nummer 2)

Nogmaals veel sterkte voor Bjarki Findhammer!!

Update: Bjarki zal niet dinsdag, maar woensdag geopereerd worden. Dit zal gebeuren in het Vlietland ziekenhuis in Schiedam, waar hij daarna 1 a 2 dagen moet blijven ter observatie. Er zal een metaal plaatje geplaatst worden, waarna hij minimaal 6 weken niet mag sporten.