vv Pernis 2 nog steeds ongeslagen

30 september 2013 9:00

Vandaag speelden we uit bij Rozenburg 3.

Deze ploeg had tot nu toe pas een punt gepakt. Pernis was gewaarschuwd, ze zouden toch een keer moeten gaan winnen.

We begonnen met

Niels

Richard

Isaac

Sven

Melvin

Marvin

Edson

Arne

Genn

John v T

Ivan

Direct vanaf de aftrap was het een fysiek duel Rozenburg speelde met 9 man op eigen helft en probeerde uit de counter gevaarlijk te worden. Dit lukte dan ook regelmatig met snelle spelers op de buitenkanten en middenvelder die steeds doorkwamen. Het zag ernaar uit dat het een moeilijke middag ging worden en dat werd het ook.

Na een geweldige assist van Melvin werd het eerst nog 1-0 door een goal van goalgetter Marvin.

Maar niet veel later na een scherpe counter over links en een goed ingeschoten bal was Niels kansloos en was het evenwicht in de wedstrijd weer hersteld. 1-1..

Pernis kreeg zoals altijd kansen, maar was ongelukkig in de afronding de lat stond en de keeper stonden een aantal keer in de weg. Ook Rozenburg kreeg de kans om de 2-1 te maken, maar tevergeefs ruststand 1-1

In de rust naar wat bemoedigende woorden van de trainer en wat tactische omzettingen ging pernis in de 2 helft vel van start.  John kwam voor John en Emiel kwam voor Richard. We wilden winnen zodat we de koppositie konden pakken hier gingen we dan ook vol voor.

Ook Rozenburg kwam goed uit de rust want al snel kwamen zij op 2-1 en stonden we met onze rug tegen de muur.. Maar zoals eerder gezegd wilden we winnen en werden er  weer een aantal verse krachten in het veld gebracht. Schenk, Veder en Vink kwamen erbij en Pernis begon Rozenburg steeds meer vast te zetten en werden dan ook kansen gecreëerd, maar de keeper van Rozenburg was een geduchte tegenstander. Na een goede actie schoot Diaz uit het niks met zijn linkerbeen knap de 2-2 binnen.

Er waren nog 20 min te spelen en dus genoeg tijd om de 2-3 te maken deze viel dan ook vlak voor tijd. Patrick stond aan het einde van een mooie aanval en kopte de 3-2 onberispelijk tegen de touwen.

Rozenburg was uitgeteld en wij hebben de koppositie te pakken. Het was een zware bevalling maar ook die tellen 3 punten in de tas en snel terug naar Pernis.. Over het spel gaan we zeker niet naar huis schrijven. De inzet wel zeker in de tweede helft..  4 wedstrijden 12 punten volgende week SHO thuis..