Zestienhoven VE2 - VV Pernis Ve2, 21 september 2013

25 september 2013 12:15

De eerste competitiewedstrijd en vol goede moed op naar Zestienhoven. De opkomst was zeer goed. Alleen Adrie en Ton waren afwezig een de rest was er gewoon:

Peter, Cor Martien, Kees, Arno, Wim, Arjan, Ruud, Frank, Greg, Leon, Jaap, Dick, Andre, Bert en Jan.

Lekker weer, goed veld, formulier digitaal ingevuld, ruim op tijd op het veld, tegenstander ook, alles dus piekfijn in orde. Nu alleen nog een leuke wedstrijd waarin we de tegenstander keurig partij zouden bieden en er in de laatste minuut met de verdiende overwinning vandoor konden gaan.

Na een paar minuten was die hoop al aardig de grond ingeboord en na 22 minuten helemaal want toen stonden  we al met 5-0 achter. Het werd voor de rust  5-1 door Ruud met een schitterende kopbal in de verre hoek na een even mooie voorzet van Frank.

Zestienhoven was feller en beweeglijker dan wij, maar de manier waarop wij af en toe de goals lieten maken was pijnlijk. Te makkelijk kon er aangelegd worden door de tegenstander en als de bal dan met een fraai lobje over Peter heenging of snoeihard in de kruising verdween restte ons  niets anders dan lijdzaam toezien. We probeerden wel te voetballen, soms lukte dat aardig, maar ja, niet scoren en de stand in ons nadeel flink zien oplopen, dat frusteert. Dat de tegenstander met, in onze ogen, soms te hard spel de bal mocht veroveren van de scheids deed het moreel ook geen goed.

De diverse wissels brachten na de rust niet veel verandering. Samengevat, wij kregen gaandeweg wel wat kansen en kansjes maar Zestienhoven was met elke counter gevaarlijk. Peter hield z’n doel nog aardig schoon, maar moest toch nog 2 keer vissen.  7-1.

Nee, geen excuses vandaag ook al bleef de scheids naar eer en geweten de overtredinkjes van Zestienhoven gedogen waardoor wij misschien konden denken dat het vooral daaraan lag. Het lag ook niet aan de wespen op het veld, die het vooral Jaap even lastig maakten, waardoor hij wild zwaaiend de naar hem toe rollende bal niet zag en en passant een  Boeing 747 haast naast de baan deed belanden.

Het lag aan ons zelf en de betere tegenstander.

Wim