Vijfde Colonne laat de punten op Zuid :

23 september 2013 21:30

Zaterdag 21-09-2013, kick off competitie 2013- 2014, een heerlijk zonnetje op het vermaarde CVV Mercurius terrein, ja want daar ging de Vijfde Colonne competitie trein van start. Dertien spelers inclusief mezelf waren present om deze wedstrijd aan een positieve score te laten beeindigen.

CVV Mercurius, een oude bekende van het voormalige DOTO 5 had een goed team staan , maar  aan onze kant waren oa Vrolijk , Cutzen en Jumelet ook weer present. We mochten op het hoofdveld aantreden met de prachtige tribune, die als stille getuige het schouwspel  bekeek.

In  het begin was het van beide kanten aankijken, het waren in ieder geval twee ploegen die wilden voetballen, dus het was geen saaie wedstrijd om te zien getuige mijn zicht vanaf de zijlijn en af en toe een woordenwisseling met het handjevol publiek in positieve zin.

Na wat heen en weer voetbal van beide teams, kreeg een CVV M speler al vroeg in de wedstrijd de bal aangespeeld , een schot van deze speler van een meter of 18 belandde in de bekende winkelhaak, Marius kansloos achterlatend, ook de rest van Pernis 5 stond erbij en keek ernaar: 1-0.

Een snelle achterstand, daar hadden we geen rekening mee gehouden maar niet getreurd,de wedstrijd was nog nog jong en kon nog alle kanten op. Ook Pernis kreeg kansjes , maar diverse spelers waren niet scherp in de afronding. De 1e helft drentelde voort, beide ploegen speelden af en toe op het scherpst van de snede, maar vooralsnog waren er niet echt gemene  overtredingen.

Toch was het de thuisploeg die de score verdubbelde, onachtzaam verdedigen was er de aanleiding van , na de snelle 1-0, was de 2-0 een feit.Had de Vijfde Colonne dan helemaal niks te vertellen, jazeker wel , maar het is gegeven dat Pernis 5 elke wedstrijd kansen krijgt zo ook deze, maar de bal wou er niet in gedurende de 1e helft.

Na de thee kwam Vrolijk erin voor Dave van Z . te P.  , misschien kon Peter de ban breken, want we waren zeker nog niet verslagen.Eigenlijk was de 2e helft een kopie van de 1e, twee werkende ploegen , de 1 hopend op de bevrijdende 3-0, de ander hopende op de aansluitingstreffer. Die treffer kwam er wel , maar wel de bevrijdende 3-0 voor CVV M.

Deze goal kon op naam  van ondergetekende worden gerekend worden, waar de gehele verdediging inclusief harde kern riep om buitenspel, bleef mijn (oranje) vlaggetje naar beneden, misschien als ik een blauwe had gehad dan had ie misschien de lucht in gegaan. Vanaf deze plek excuses aan hen die dachten dat het off side was.

Toch bleef Pernis voetballen, maar een marge van 3 is wel best wat, maar complimenten aan Pernis 5 die niet de kantjes eraf liep .CVV verzuimde grote kansen om te zetten in een grotere score mede ook door Marius die enkele goede ballen pakte.De wedstrijd werd wat onvriendelijker, zeker een zeer harde charge van een CVV M verdediger tegen Pistolen Paultje was rijp voor een direct rode, de scheids deed het mondeling af met deze speler.

CVV M kreeg meer ruimte en dat resulteerde in nog 2 goals , de 4 en 5-0 ,waren de doodsteek voor de 5e Colonne.Een goede combinatie van Dennis en Schel luidde de eretreffer in, het was voor statistisch belang : 5-1. Enige tijd later floot de scheids af voor het einde en konden de pijpjes pils geopend worden. Zaterdag 28-09-2013 : Pernis 5 - DRL 2 . Aanvang 12.00 uur.

Wist U dat ?

Marcel Jansen met 1 voetbalschoen en 1 klomp speelde ?

Schellevis na zijn 3e Rijk look nu Don Schel wordt genoemd ?

Ik me weer excuseer (aan Jose )  voor niet vlaggen bij de 3e goal ?

We nu wel t kratje afgerekend hebben?

En de 2e ook ?

De scheids niet wist hoe digitaal invullen werkte ?

Jacco nu in de Labrijnstraat belandde ?

Hij nu wel met een overwinning (0-3 ) naar huis ging ?

Don Schel aardig kan kaarten ?

De harde kern er weer was ?

Leen Visser veel liever is  als ie slaapt ?

We een ander plekkie moeten zoeken voor de waardevolle spullen ?

De buggy van Naat dalijk niet meer meegaat ?

Bart Verhey  nummer 2 is met een 10 min straf ?

Hij dacht dat ie er voorgoed af moest ?

We zaterdag aanstaande tegen De Rotterdamse Leeuw moeten spelen?