VV Pernis Ve2 – Stellendam Ve1, 14 september 2013

17 september 2013 20:15

Vorige week hadden we uit DVV’09 met 6-5 verslagen en die hadden de week daarvoor met heel veel van Stellendam gewonnen. Met dit prettige vooruitzicht keken we uit naar de thuiswedstrijd voor de beker tegen Stellendam.

Ton, Kees, Greg en Peter waren er niet bij vandaag, dus hadden we de volgende 14 beschikbaar: Dick, Cor, Jaap, Jan, Arno, Wim, Arjan, Adrie, Frank, Ruud, Martien, Bert, Andre en Leon. De laatste offerde zichzelf op om deze wedstrijd te fluiten.

Iedereen stond klaar voor de aftrap toen we opeens moesten constateren dat ons doel leeg was. Dat was raar want Dick, bij afwezigheid van Peter standaard onze keeper, was toch al al ruim van tevoren aan een voorzichtige warming-up bezig geweest. Na een paar minuten kwam Dick alsnog het veld op. Achteraf vertelde hij dat hij voor een snelle massage nog even naar binnen was gegaan., dit omdat hij wat rugklachten had.....

Goed, we konden beginnen aan wat al snel bleek een moeizame wedstrijd van ons. Binnen korte tijd werden we verrast door snelle uitvallen van Stellendam waarbij hun rechtshalf  2 keer vrij kon aanleggen, en dat betekende 0-2 achter. Geen goeie start en het zou niet veel beter worden. Stellendam was gewoon sneller en alerter dan wij en hoewel we wel af en toe aardige aanvallen hadden kwamen we niet aan grote kansen. Teveel keer kon Stellendam gevaarlijk worden, ook omdat wij ze een handje hielpen door onnodig balverlies te lijden. De 0-3 kon niet uitblijven en nog voor de helft van de eerste helft werd het dan ook 0-3. De grootste kans voor ons kreeg Ruud. Hij mocht een penalty nemen na een domme handsbal van Stellendam in het strafschopgebied. Ruud, koele killer, mikte echter op de lat. Zelfs deze meevaller werd niet benut. Gelukkig kon Martien daarna wel scoren na een mooie aanval over links met  Ruud als aangever. Fraai lobde Martien de bal over de uitkomende keeper.

Kort daarvoor was Dick, die teveel klachten bleek te hebben, vervangen door Andre, die in een lichtblauw keeperstenue het veld betrad en koud de handschoenen van Dick had overgenomen of hij moest met een uiterste krachtinspanning, en als Andre een uiterste krachtsinspanning doet dan wordt dat ook met een grote kreun begeleid, een hoog ingeschoten bal net over de lat kon tikken.

Met de stand 1-3 dachten we aan een inaalrace te beginnen maar voor de rust werd deze met een 1-4 de grond ingeboord. Op de laag ingeschoten bal was Andre kansloos.

In de rust werd besloten om Jaap in de voorhoede te zetten en Martien laatste man te laten spelen.

Het leek geen slechte zet. We speelden wat beter dan de 1e helft en na een minuut of 10 kon de sprintende Jaap een dieptepass van Wim vlak voor de uitkomende keeper oppikken, omspeelde hem en kon eenvoudig 2-4 maken. Dan ben je ongetraind, haast 60 en dan zo’n doelpunt!.

Stellendam bleef gevaarlijk met snelle counters maar zoals gezegd, wij speelden wat beter en kregen ook genoeg mogelijkheden. Het werd toch 5-2 voor Stellendam. En, nou maar hopen dat het geheugen nog een beetje op orde is, bij deze tegengoal was het een penalty voor Stellendam omdat Martien geen andere kans meer zag dan de doorgebroken spits neer te halen. Andre koos wel de goeie hoek, maar dat gebeurde volgens diverse medespelers  zo’n beetje toen de bal al in het net lag. Ja, dan is het makkelijk kiezen.

Arjan scoorde niet lang daarna 5-3. Rechts in de zestien kapte hij 2 verdedigers uit en met een hard schot in de korte hoek scooorde hij. Vlak daarop een hoge voorzet van rechts op Jaap die helemaal vrij bij de 2e paal de bal naast schoot. Dat had de 4-5 moeten zijn. Moeten, want nog geen minuut later was het met een een snelle counter van Stellendam 3-6. Het werd, alsnog door Jaap, 4-6 na een goeie aanval van ons. Maar met de 4-7, alweer na een snelle counter, was het definitief afgelopen.

Geen goede wedstrijd van ons waarin we 90 minuten lang achter de feiten aanliepen. We scoren wel goals maar krijgen er toch teveel tegen. Met een 6-5 winst en een 4-7 verlies in de beker lijkt het wel korfbal. Met zulke uitslagen kan Jan in ieder geval wèl thuiskomen.

Wim

P.s. Diep in de avond na diverse alcoholische versnaperingen vertelde de scheidsrechter van deze middag snaaks aan diverse aanwezigen op een gezellige house-warmingparty. dat de op een na oudste spelers van ons team, toevallig ook op deze party aanwezig, een ongelooflijke schwalbe had gemaakt door, door niets en niemand gehinderd, in volle vaart tegen de grond te gaan.

En dat terwijl er er toch echt sprake was van een plots uit het niets opkomend polletje.

Tja, respect voor ouderdom is tegenwoordig ver te zoeken.