Oorwassing voor 5e colonne

17 september 2013 20:00

Op zaterdag 14-09-2013 was de tweede bekerwedstrijd voor de 5e colonne, na een bezoek aan de Bongerd enige tijd geleden die met 1-5 werd gewonnen , moesten we dit keer op bezoek bij WCR 3 op Rhoon.

WCR dat volgens kenners bekend staat als Wandel Club Rhoon  maar na deze wedstrijd is het tegendeel waar.

Met dank aan Fabian Meijboom van het 6e en   dank aan Hellevoetsluis die de wedstrijd tegen  Pernis 4 niet aandurfde, konden ook Robbert Oilsmoke en Robert Outsidedike aanschuiven bij de 5e colonne. Zij arriveerden halverwege de eerste helft wegens een colonne tractoren die hen ophielden. Ook Ferry de Jong had zijn losbootje in de steek gelaten en was ook van de partij.

Een nat sportpark de Omloop, waar  op veld 2 toch nog een handvol mensen stond te kijken, helaas waren ze van de tegenstanders,alleen onze wasvrouw en diens echtgenoot ( die keukenprinses op de donderdag)waren van Pernis gekomen om dit schouwspel te bekijken.

Zelf mocht ik de vlag hanteren, daar de wissels nog niet gearriveerd waren, zodoende een ietwat beknopt verslag deze keer. Wederom een jong team, waar wij de handen aan vol handen , maar Pernis 5 zou Pernis 5 niet zijn om met hun ervaring goede tegenstand te bieden, hetgeen niet altijd lukte.

Kansjes waren er over en weer.maar beide keepers hielden hun doel schoon, behalve hun kleding, Marius leek na afloop op een kanarie die in een modderpoel aan t badderen was.  En met hem noem ik gelijk de man of the match, hij hield veel ballen tegen die normaliter een doelpunt opleveren.

Toch was het WCR dat de score opende, een geplaatst schot van een WCR aanvaller deed de vingertoppen van Marius nog wel raken, maar de bal ging er toch in: 1-0 wat tevens de ruststand was. Zouden de wissels wat opleveren, Bart, Robbert en Robert erin voor Danny Boele, Fabian Meijboom en Ferry de Jong.

Een wat aanvallender Pernis 5 in de 2e helft wat ook kansen opleverde, topschutter Dennis had de 1-1 op zijn schoen , maar ook de keeper van WCR was in goede doen, het bleef derhalve 1-0. Na wat overtredingen over en weer  was het toch WCR dat de scepter zwaaide, na weer een aanval van de geelblauwen wisten zij Marius weer te verschalken : 2-0.

Dit werd een hels karwei om de stand nog gelijk te trekken, Mark was nog dicht bij een treffer maar ook dit liep op niks uit en ook Dave van Z. te P. dacht met een schot ver buiten de zestien te scoren, U raadt t al , ook deze bal ging verloren. WCR bleef voetballen en dat gaf resultaat, de 3-0 en de 4-0 waren een feit. In een verder sportieve wedstrijd waar beide teams aan elkaar gewaagd waren was het de scheids die ons uit ons lijden verlostte, hij floot een beste wedstrijd.

Wist U dat :

We 9 afmeldingen hadden ?

Rob Diever de eer had om als eerste, 10 minuten aan de kant mocht wachten totdat hij er weer in mocht ?

Jacco vergeten was om Richard Paling te verwittigen dat het door ging ?

Richard er wel  op tijd was?

We het over XXL frikandellen hadden na afloop?

We een kratje Jupiler en 4 cola namen na de wedstrijd ?

Deze nog steeds afgerekend dient te worden ?

Paultje van WCR me telefonisch via via weet te vinden na dit voorval ?

Dave van Z. te P . aardig kan kaarten en worstebroodjes kan maken ?

We al om 01.30  klaar waren met kaarten?

Dit te vroeg was voor Rob en Leen om naar huis te gaan ?

We zaterdag de eerste competitie wedstrijd hebben om 12.30 bij CVV Mercurius 3 ?

We hopelijk weer compleet te zijn ?

De spelerstas 2x zo zwaar woog als voor de wedstrijd ?