13-9-2013 vv Pernis - AORC Lebo Vastgoed 13-1 (6-0)

16 september 2013 19:45

De eerste thuiswedstrijd van het seizoen vandaag voor Pernis in de 010 isn't just a code tenue's van de nieuwe sponsor 010 kleding. Dat moest wel een feestje worden.

AORC had slechts vijf speelsters tot de beschikking en dus werd verwacht dat het een makkelijke avond zou worden voor de thuisploeg. Met coach Sharon van Zadelhoff voor de gelegenheid terug op doel vanwege de schorsing van Bianca Troost werd om 21:25 uur afgetrapt. Makkelijk had Pernis het in de beginfase echter niet. AORC werkte ballen zo snel mogelijk en vaak slordig weg en Pernis ging mee in dat rommelige spel. De eerste kans was voor Rochella Becker, maar die vond Margriet Kempenaar op haar weg en ook de rebound, ingeschoten door Francisca Schols trof geen doel. Hierna een dubbele kans voor de gasten. Eerst werd een 1 op 1 situatie tussen Felicia Maka en Sharon van Zadelhoff door de laatste gewonnen, daarna zeilde een schot van Roos Anne van Staalduinen over het doel. AORC speelde compact en dicht bij het eigen doel waardoor het voor Pernis lastig was er doorheen te komen. In de zesde minuut zag Arlette Almeida een gaatje, kapte naar het linkerbeen en schoot droog binnen, 1-0.

Vier minuten later een pass van Francisca Schols op Rochella Becker, die haar inzet wat gelukkig via de benen van Margriet Kempenaar in het doel zag rollen. Maar ook de gasten kwamen er sporadisch goed uit, een schot van Rosanna Proost spatte uiteen op de paal. Twee minuten erna was het Suzanne Bakker die haar team met een schot van afstand op 3-0 bracht en in de minuut die volgde werd er zelfs twee keer gescoord. Eerst een combinatie waarbij alle speelsters betrokken waren en Arlette Almeida het eindstation was. Vervolgens een goede passeerbeweging van diezelfde Arlette die Edwina Buitenman een doelpunt gunde. Het slotakkoord van de eerste helft was voor Rochella Becker. Eerst verloor zij de bal, maar door fel doorjagen veroverde ze die weer en schoot in de verre hoek de 6-0 tegen de touwen.

In de rust werd gesproken over wat er allemaal beter kon en hoe de compacte ploeg van Fien Timisela uit elkaar te spelen. Toch was het wachten tot de 27e minuut op de 7-0. Die kwam op naam van Suzanne Bakker, die wederom van grote afstand hard raak schoot.
Hierna weer een duel tussen Felicia Maka van AORC en goalie Sharon van Zadelhoff waarbij de laatste door sterk uitkomen weer als winnaar uit de strijd kwam. En nog geen tien seconde later lag de bal aan de andere kant voor de voeten van Wienie Blom die goed wegdraaide en de 8-0 binnen schoot.
AORC bleef knap doorzetten en werkte hard, maar het kon niet voorkomen dat Pernis verder uitliep. Het was Rochella Becker die de bal vanuit de draai binnen kon schieten. Hierna volgde de doldwaze vijf minuten van Arlette Almeida. Eerst knalde zij van afstand de 10-0 in het doel, vervolgens schoot ze een bal van Edwina Buitenman snoeihard via de binnenkant van de paal het doel in en erna volgde een weergaloze solo en een combinatie met Viviënne Knegtmans waarna Arlette zelf de 12-0 binnen tikte. De 13-0 kwam op naam van Viviënne Knegtmans. Na een counter van AORC veroverde Francisca Schols de bal, gaf snel mee aan wederom Arlette die ook Viviënne een goal gunde. In de slotminuut kreeg AORC een beloning voor het harde werken.
Een goed uitgespeelde aanval werd afgemaakt door Felicia Maka die daarmee de uitslag op 13-1 bracht.
 Sporthal Margriet, 50 toeschouwers

Opstellingen
vv Pernis: Sharon van Zadelhoff, Wienie Blom, Suzanne Bakker, Francisca Schols, Arlette Almeida, Viviënne Knegtmans, Rochella Becker, Edwina Buitenman

AORC/Lebo Vastgoed: Margriet Kempenaar, Roos-Anne van Staalduinen, Kaoutar Oulad Youssef, Felicia Maka, Rosanne Proost