Wederom een overwinning voor vv Pernis 2

16 september 2013 14:30

Ondanks de hevige regenval ging de wedstrijd tegen DVV'09 gelukkig toch door.

Het was om 10.00 uur verzamelen en iedereen was netjes op tijd. Toch goed dat we een grote selectie hebben. Iedereen komt trainen en op tijd, zo houden we elkaar scherp.

Na een lange tocht en een paar douane controles kwamen we aan in het knusse Dirksland.
Tot onze verbazing zagen we dat we op veld 3 moesten spelen. De groep was gelijk extra gemotiveerd omdat er uitgeweken moest worden.

Direct na het fluit signaal werd DVV gelijk onder druk gezet. We hadden al snel door dat hier gewoon 3 punten te halen waren omdat we veel sterker waren. Na een paar mooie aanvallen en gemiste kansen was het Aissam die de score opende, met een schot dat iets van richting werd veranderd was de keeper kansloos.

De gastheren konden hier weinig tegenover zetten. Niet omdat de wil er niet was maar Pernis had gewoon veel meer kwaliteit. Ze probeerden dit op te lossen met harde duels en dol drieste slidings.

Pernis bleef voetballen en de tegenstander onder druk zetten. Na een goede pass van Aissam kwam Sven 1 tegen 1 met de keeper. Tja, die kansen moet je onze Sven niet geven, met een heerlijke subtiele voet beweging verdween het leer over de verbouwereerde keeper. Bergkamp zou er jaloers op geweest zijn.

We hadden door dat we de wedstrijd snel konden beslissen en misschien de krachten konden sparen voor volgende week. Na een vlotte combinatie kwam Genn in de 16 meter, na een keer of 84 gekapt te hebben besloot hij de bal maar keihard en hoog in het doel te knallen.

DVV was het spoor bijster en was af en toe zielig om te zien. Deden ze helemaal niet dan? 1x moest Jeff handelend optreden door een goed schot prima te keren.

Pernis was weer wakker en gaf nog ff gas en probeerde het duel voor de rust te beslisse.
Het was Patrick ( Schenkie) die een bal goed indraaide richting 2e paal waar onze eigen Guy Bakhuis de bal weer het doel in vloog. Guy die nu ook weet wie het is gilde het uit...bep bep bep...

Dit betekende ook de ruststand.

Na een lekkere bak thee en een iets wat lange rust gingen we er weer tegenaan.
John kwam in het veld voor Aissam.

DVV ging met 3 spitsen spelen om iets te forceren maar de Pernisse defensie hield gemakkelijk stand.De 2e helft was een copy van de 1e alleen werden de kansen nu niet benut.

Met name de makkelijk scorende Mevin had geen geluk in de afronding en in de voorzet.
Bij deze stand ook geen probleem, bewaar ze maar voor zaterdag Marv.

Er kwam nog een goal bij van Sven, na een hard schot van Genn was Sven er als de kippen bij om met links zijn 2e binnen te schuiven.

Door trainer Johan werden Emiel,Voogt en Stefan nog ingebracht.

Vrijdag de 13e was voor Emiel een dag later gevallen en zag 2 goals afgekeurd door buitenspel. Op het eind werden we wat slordig en moesten we na een afstandsschot helaas toch een tegengoal incasseren.

Niet veel later floot de erg sterk fluitende scheidsrechter af. Weer 3 punten en de muziek kon hard aan in de kleedkamer. Daar ging de wedstrijd gewoon verder... een battle tussen John en Genn is in de maak. Beide goed voetenwerk.. missschien een keer naar so you think you can dance.

Volgende week wacht de thuis wedstrijd tegen Portugaal 2.

Een echte topper want ook deze ploeg wist 2x te winnen en staat ook op + 6 qua doelsaldo.
Wederom weer een mooi affiche dus kom allemaal kijken en schreeuw de boys naar de overwinning.

Leo

We begonnen met: