7 tegen 7 voetbal bij v.v. Pernis - MELD JE AAN!!

4 september 2011 9:00

v.v. Pernis gaat beginnen met 7 tegen 7 voetbal op de Vrijdagavond. De insteek was in eerste instantie 45+ maar er zal ook ingeschreven worden in de 35+ competitie.

Heb jij ook interesse, meld je dan snel aan bij Ton WIlhelm, Bertus de Man of Erik Ketting.

Hieronder de uitleg over het 7 tegen7 voetbal.

Zeven tegen zeven op een half veld; dat is 35+ en 45+ voetbal! Er mag doorlopend gewisseld worden en van buitenspel is geen sprake. Nieuwsgierig naar de overige spelregels?

Deze competitie wordt gespeeld in toernooivorm en een poule bestaat uit (minimaal) vier teams. In de maanden september en oktober worden, bij voorkeur, op vier vrijdagavonden (afhankelijk van het aantal teams in een poule) de wedstrijden gespeeld. Een deelnemende vereniging is tijdens de reeks éénmaal gastheer en speelt de overige momenten bij de andere verenigingen in de poule.

De reeks gaat weer verder in maart. Indien mogelijk wordt er een nieuwe indeling gemaakt.

Het uitgangspunt van deze competitie is te zorgen voor een regionale indeling om zodoende de reisafstanden te beperken.

Wedstrijdreglementen KNVB 7 tegen 7

1. Spelersaantal

Er wordt 7 tegen 7 gespeeld. Een complete ploeg in het veld bestaat uit een doelman en 6 veldspelers. Het minimum aantal spelers is vijf inclusief doelman.

2. Wissels
Er mag doorlopend gewisseld worden met een maximum aantal van vijf spelers is toegestaan, hetgeen betekent dat het aantal malen dat men doorwisselt onbeperkt is.

3. Leeftijd
Gerechtigd tot het deelnemen aan de 45+ ’Mooi weer voetbal'-competitie seizoen 2010/'11 zijn senioren, geboren voor 1 januari 1967. Gerechtigd tot het deelnemen aan de 35+’Mooi weer voetbal'-competitie seizoen 2010/'11 zijn senioren, geboren voor 1 januari 1977. Er wordt geen dispensatie verleend.

4. Niet aanwezig zijn
Indien een elftal op het tijdstip van de aanvang van de wedstrijd niet aanwezig is op het veld, dan wordt de uitslag van de te spelen wedstrijd reglementair vastgesteld op 2-0 voor de tegenpartij.

5. Aankomst team
Bij aankomst meldt de teambegeleider zich bij het wedstrijdsecretariaat.

6. Spelerslijst
Voor aanvang van het toernooi dient het wedstrijdsecretariaat in het bezit te worden gesteld van een spelerslijst met voor- en achternaam, geboortedatum en relatienummer van de KNVB van de deelnemers (max. 12 spelers). Alle spelers dienen daarom lid te zijn van de KNVB.

7. Kleding
Een team is verplicht te spelen in uniforme sportkleding bij voorkeur het normale clubtenue. Bij een nagenoeg identiek clubtenue dient het eerstgenoemde team voor een afwijkend kleur shirt (of hesjes) zorg te dragen.

8. Wedstrijden / competitie-opzet

Per speelronde speelt men de wedstrijden in toernooivorm. Een poule bestaat uit (minimaal) vier teams en een reeks bestaat uit (minimaal) vier speelronden. De verenigingen zijn per reeks éénmaal gastheer.

9. Doel
De doelen hebben een doelnet en hebben een voorkeurafmeting van 5x2 meter. In voorkomende gevallen kan gebruik gemaakt van de bestaande E en F pupillendoeltjes. De doelen dienen conform de vastgestelde instructies goed vastgezet te worden.

10. Veldafmeting

Het veld is maximaal 60 meter breed en 70 meter lang. Geadviseerd wordt om op een half voetbalveld te spelen.

11. Scheidsrechter

De wedstrijden worden geleid door een spelbegeleider van de organiserende vereniging. Een spelbegeleider zorgt voor het op gang houden van het spel en heeft de eindbeslissing. De spelbegeleider houdt tevens de stand bij. Voor ernstige overtredingen grijpt de spelbegeleider in en geeft hij/zij een indirecte vrije trap of penalty aan de tegenpartij.

12. Assistent-scheidsrechter

Tijdens wedstrijden zal er niet worden gespeeld met assistent scheidsrechters (grensrechters).

13. Spelregels

•    Spelbegin:
De aftrap begint of wordt na een doelpunt hervat in het midden van het speelveld. De tegenpartij moet een afstand van minimaal 8 meter in acht nemen.
•    Buitenspel:
Is niet van toepassing
•    Strafschop:
 De afstand van de doellijn – penaltystip bedraagt 8 meter.
•    Hoekschoppen:
Hoekschoppen worden vanaf de hoekpunten genomen. Tijdens de voorrondes van het kwalificatie toernooi zal er niet worden gespeeld met assistent scheidsrechters (grensrechters). De KNVB draagt zorg voor het aanleveren van (assistent-) scheidsrechters tijdens de districtfinale en landelijke finale.

•    Fysiek contact / slidings:
 Voor een groot gedeelte gelden de zaalvoetbalregels, geen slidings en geen ruw spel

14. Gelijke stand in de poule
Wanneer twee ploegen gelijk geëindigd zijn in hun poule, dan gaat het in chronologische volgorde om:
•    het onderlinge resultaat. Indien gelijk, dan:
•    het doelsaldo. Indien wederom gelijk, dan:
•    het aantal gescoorde doelpunten.
•    Leveren deze 3 punten nog geen winnaar op, dan zullen 5 strafschoppen de beslissing moeten brengen. Is er na 5 strafschoppen nog geen beslissing gevallen, dan wordt er om-en-om een strafschop genomen totdat er een beslissing is gevallen.In principe worden de normale spelregels veldvoetbal gehanteerd, met de daarop volgende uitzonderingen,

15. Wedstrijdleiding
In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdleiding van de thuisspelende vereniging

Om inzicht te geven wat het 7 tegen 7 voetbal nu precies inhoud vind u hieronder de regelementen.