Onnodig verlies v.v. Pernis 1 bij Spirit

3 september 2011 21:15

Zaterdag 03 september 2011 was het dan zover, die competitie ging van start. v.v. Pernis moest op bezoek in Oudekerk a/d IJssel bij Spirit. v.v. Pernis was vandaag 6 (potentiele) basisspelers miste (Ivan Oversluizen en Leonard ’t Hart beide geopereerd aan hun meniscus, David van Dijk weekend weg, Izak Lavooij blessure en Daniel Escalona en Orlando Neves waren nog niet speelgerechtigd) begon vol vertrouwen aan de wedstrijd.

Het waren ook de Pernissers die het heft in handen namen en in het eerste half uur heer en meester waren met goed verzorgt voetbal. Spirit kwam er niet aan de te pas en het was wachten op de openingstreffer van v.v. Pernis. Er waren kleine kansjes voor Robin Rijnaarts, Nasser Abdalla, Jeffrey van Offeren, Andres Klinger en Jay Gulpen maar de inzetten waren te slap en miste de echte overtuiging.

In de 32ste minuur komt Spirit tegen alle verhoudingen in op een 1-0 voorsprong. Na een ongecontroleerde trap van de rechtsbuiten van Spirit stond het centrum van v.v. Pernis verkeerd en liet Jeffrey van Offeren de aanvallende middenvelder van Spirit uit zijn rug vertrekken. De aanvallende middenvelder van Spirit lobt de bal op een mooie wijze over doelman Laurman heen.

Na deze treffer was v.v. Pernis even de controle kwijt maar kansen gaf het niet weg. Het had zelfs tot twee maal toe op gelijke hoogte kunnen komen. In de 34ste minuut werd een bal te kort terug gespeeld op de doelman van Spirit, Nasser Abdalla loopt door op deze bal. De keeper wil deze bal wegschieten maar de keeper schiet de bal tegen het been van Abdalla aan maar helaas voor de Pernissers gaat de bal gaat net over.

In de 42e minuut legt v.v. Pernis een mooie aanval over links op de mat. Kris de Oude komt door op links en geeft een uitstekende voorzet bij de 2e paal waar Robin Rijnaarts in komt lopen en de bal vrij in kan koppen. De geplaatste kopbal van Rijnaarts verdwijnt echter aan de verkeerde kant van de paal.

Als iedereen denkt dat de ruststand 1-0 zal worden slaat Spirit nogmaals toe. Andres Klinger, Valeri Silva en Randy Evora kijken elkaar aan maar allen pakken de rechtsbuiten van Spirit niet aan, deze komt naar binnen en haalt uit in de korte hoek. De ogenschijnlijk makkelijk te stoppen bal verdwijnt echter in het doel, 2-0. Een flinke kater zo net voor rust en een totaal onnodige achterstand voor de Pernissers.

In de 2e helft trok Spirit een gele muur op en loerde het op de counter. v.v. Pernis was duidelijk de klap van de eerste helft nog niet te boven. Het probeerde wel te blijven voetballen maar het creëerde geen (grote) mogelijkheden en het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld.

In de 55e minuut bij de eerste de beste counter van Spirit beland te bal op de lat en zo blijven de Pernissers in de wedstrijd. In de 67ste minuut is het dal wel raak. Na wederom een counter breekt Spirit door over de rechterkant. De bal wordt terug gelegd op de 16 meter en de mee opgekomen middenvelder van Spirit schiet de bal onberispelijk achter Laurman.

v.v. Pernis legt zich nog niet neer bij de nederlaag en blijft op zoek naar een treffer om zo de wedstrijd proberen te laten kantelen. In de 70ste minuut krijgt Nasser Abdalla zijn eerste kans maar zijn inzet mist kracht en beland in de handen van de keeper. Twee minuten later is het dezelfde Abdalla die de bal binnen de 5 meter net naast kopt.

In de 78ste minuut is het Jeffrey van Offeren die alleen op de keeper afgaat, hij lobt de bal over de keeper maar ook over de lat.

Na het missen van deze kansen ebde het geloof bij de Pernissers langzaam weg, het bleef wel zoeken naar de verdiende treffer maar de tijd verstreek in het voordeel van Spirit. In de 87ste minuut is het dan wel raak.

Na een voorzet van Jeffrey van Offeren weet Alex Smaling het eerste competitie doelpunt in de geschiedenis van v.v. Pernis te maken. Met een sliding beland schiet hij de bal op het hdoel  en beland de bal via een voet van een Spirit verdediger achter de doelman, 3-1.

In de 89ste minuut is het weer raak voor de Pernissers, na wederom een goede voorzet van van Offeren is het Abdalla die de bal achter de doelman kopt en v.v. Pernis op 3-2 zet.

De manschappen van Rene Verhagen probeerde alles om de verdiende gelijkmaker op het bord te krijgen maar in de blessure tijd hielt Spirit stand.

De Pernissers beleefde vandaag een valse start en leden een totaal onnodige nederlaag bij een zeer effectief Spirit. Volgende week treed v.v. Pernis aan tegen de gedoodverfde titel kandidaat in de 2e klasse D, het treft in Pernis SHO wat vandaag met 5-3 won van VDL. Er wordt op sportpark “de Madroel” om half 3 afgetrapt. Komt u allen het eerste elftal ondersteunen in haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen.

Na de wedstrijd tegen SHO is er muziek in de kantine.

De foto’s zijn weer gemaakt door Ineke van Aalst, http://inekevanaalst.mijnalbums.nl/ -
wachtwoord is vvpernis