vv Pernis 2 dendert door

28 augustus 2013 12:45

Hier weer een verslag van jullie vaste neutrale reporter. Ik ben trouwens blij als de compettie straks begint en we maar 1 wedstrijd per week spelen. Niet alleen de beenspieren worden stijf maar ook de vingers van alle verslagen.

Zou het aftakelen dan echt begonnen zijn??? Oke, genoeg gekheid.

Vandaag de 2e beker wedstrijd tegen het sterke Barendrecht 4. Onze gasten haalden voorig seizoen nog knap de 2e ronde in de na compettie voor promotie naar de 1e klasse. Wat dat betreft krijgen we geleidelijk aan sterkere ploegen tegen. Van de 1e groep hadden we Danny de Graca en Genn Schaad erbij.

We begonnen goed aan de wedstrijd wat al direct een bal op de lat van Marvin opleverde na een prima aanval. Pech voor Danny al direct na een minuut of 2 geblesseer raakte aan zijn knie.

Onze vriend probeerde het nog 10 miuten maar tevergeefs. Arne Verschoor topfit terug gekomen van vakantie kwam hem vervangen. ( klasse Arne, kunnen we een voorbeeld aan nemen).

Na een mindere periode van een minuut of 20 waar Barendrecht een stuk sterker en feller was hadden we het moeilijk. Ook geen schande tegen deze tegenstander.

Een doelpunt kon ook niet uitbljven. Na een doede opening kwam de spits vrij en Melvin probeerde de bal nog weg te glijden maar na goed terug leggen werd er beheerst in de hoek geschoten. De 1e normale tegengoal na alle pingels.

Pernis leek wakkeer geschud en pakte het weer op door op de goede momenten druk te gaan zetten en feller in de duels te zijn.Na wat schoten van Genn en Edson was het na goed afleggen van Manu de altijd maar opkomende linkspoot Marvin die met de buitenkant binnen schoot.

We roken bloed en bleven de gasten onder druk zetten. Na goed door gaan van Marvin op de keeper en zo een corner versierde dacht hij; ik sta er toch laat ik de corner maar gelijk binnen koppen. Ruststand 2-1

De 2e helft begon met een aandringend Barendrecht maar de defensie hield stand.Na een minuut of 10 kwam vakantie man Martijn Vink in het veld voor Leo.

Manu kreeg nog een enorme kans alleen voor de keeper en vergat de wedstrijd op slot te gooien.( zo Manu,je wou graag genoemd worden toch) Dmv een diepe pass moest Melvin in de sprint en deed alles goed behalve de bal iets te zacht terug spelen en de spits wist wel rad met dit buitenkansje.

Sneu voor Mellie die verder een prima partij speelde. Als een echt team wilden we de fout van Melvin herstellen en toch de overwinning pakken.Na een goede actie van Genn( kapte zijn man 3x uit en schoot hard binnen) was er weer de vorsprong.

Barendrecht leek gebroken en Pernis drukte door. Arne werd weg gestuurd en gaf een perfecte voor zet op Manu die nu wel koel afrondde en wedstrijd was beslist.

Manu had ook het slok akkoord en maakte de 5-2 door rand 16 via en etegenstander raak te schieten.

Tot nu toe een prima voorbereiding waar nog 1 wedstrijd wacht. As zaterdag thuis om 12.00 uur tegen VDL voor de beker. De 2e ronde kan ons haast niet meer ontlopen na deze uitslagen.

Stand beker:

Barendrecht   4