Weer overwinning Pernis 2

27 augustus 2013 13:00

Vandaag stond de 1e beker wedstrijd op het programma. Tegenstander was VV Westlandia 2.
Dit is een stabiele 2e klasser dus konden we mooi kijken hoe we er nu voor stonden.

Van de 1e groep hadden we versterking gekregen. Genn Schaad,Max Pelkman en Jordy Wemelsfelder ( fam van 1 van de andere 58 Wemels die op de club rond huppelen?? ) Omdat er 9 man afwezig waren was Jaimy bereid om weer mee te doen.

Dat deze tegenstander een maatje groter was dan de vorige 3 was duidelijk te merken. Vanaf de 1e minuut werden we vast gezet.

Vooral het middenveld had het moeilijk omdat de 2 spitsen iets te diep stonden en de ruimtes te groot werden. Dit was ook de verdienste van de 3 bewegelijke middenvelders van de
tegenstander.

De Pernisse defensie werd veelvuldig onder druk gezet maar gaf geen krimp.Pernis probeerde met scherpe counters gevaarlijk te worden. Dit resulteerde ook in een doelpunt, Genn wer weg gestuurd door Jordy en schoot beheerst de 0-1 binnen.

Een enorme opsteker en we kwamen meer in de wedstijd. Na enkele minuten een enorme kans voor Genn op de 0-2 maar de keeper pakte deze bal goed.

Westlandia werd weer sterker en met name de snelle linksbuiten was een plaag en
onze vriend Bob had zijn handen vol. Over deze kant kwam ook de gelijkmaker vandaan.

Na een gode actie van de linksbuiten kwam de voorzet via het been van Bob tegen
zijn arm. de scheidsrechter gaf een penalty, ongelooflijk maar dit is de 4e strafschop
tegen in even zoveel wedstrijden. Een record???? Bob kon hier niks aan doen maar ja.... pingel benut en de 1-1 een feit.

Nadat Sven nog een gele kaart pakte was de rust bereikt en mochten we niet mopperen met deze ruststand.

In de 2e helft werd Genn vervangen door Jaimy in de spits. We stonden beter de 2e helft en kregen meer grip op de tegestander en waren wij de ploeg die voetbalde.

Na een scrimmage voor het goal werd de bal goed gepakt van de lijn, alleen was het een speler dus strafschop en rood.

Edson nam hem en schoot beheerst binnen wat de 1-2 betekende. De tegenstander was helemaal de kluts kwijt en werden bij vlagen zoek gespeeld.

Nadat Max meedogenloos de 1-3 binenn schoot van de 16 was het niet veel later weer Max die erg koel de 1-4 in de korte hoek schoot. Nadat Marvin geen vrije trap kreeg volgde een wat een aparte actie van onze gekrulde vriend.  Of het jeuk op de rug was weet ik niet maar hij begon pots te rollen als een krolse kat.

Het had hem duidelijk gemotiveerd want na een schitterende actie waar hij 2 man het Westland in stuurde schoot hij prima de 1-5 binnen. Een moedeloze tegenstander smeekte om het eind signaal en spits van Westlandia wist niet waar hij kijken moest.

Voor intimie was dat hansie hansie ... he Izak.. :)

Na nog wat fraaie aanvallen volgde een corner die getrapt werd door Edson en schitterend ingekopt door Jaimy. Nu werd Pernis een beetje frivool wat leidde tot een hoogstandje van onze Sven.

Na een man uitgekapt te hebben werkte hij de bal achter zijn standbeen weg. Sven is nu een week op vakantie maar denk dat hij een week aan het revalideren is na deze actie.

Met nog een aantal minuten te spelen vond de scheidsrechter het wel genoeg en floot voor het einde. Alweer de 4e overwinning en het gaat dus prima.

Morgen de 2e beker wedstrijd thui tegen Barendrecht 4. Alle toeschouwers weer bedankt voor de steun en tot morgen.

Leo