De F5 houdt de spanning erin!

2 mei 2013 21:45

Zaterdag 27 april begon om 10.00 u de thuiswedstrijd tegen Zwaluwen.

Het eerste wat de jongens opviel bij het warm lopen was dat er twee jongens van de tegenstander wel erg groot waren."Zelfs nog groter dan Tigo, Damian en Lukas" riepen ze.

Ja jongens dat zullen jullie nog wel vaker tegenkomen in jullie verdere voetbalcarrière. Maar kom op, dat ze groter zijn wil zeker niet betekenen dat ze beter zijn.

Toch zag je aan het begin van de eerste helft dat ze toch wel een beetje onder de indruk waren van die twee "grote". Het "zij zijn groot en ik ben klein" van Calimero overheerste wel een beetje.

Maar nadat de jongens merkten dat ze de rest van het Zwaluwen team eigenlijk wel goed konden hendelen (en ook die twee grote) kwam het teamgevoel weer een beetje terug.

De 1e helft was nog best spannend. Ze waren toch wel aan elkaar gewaagd. We gingen de rust in met een 2-1 voorsprong door een mooi doelpunt van Jeremy en een eigen doelpunt van Zwaluwen.

In de 2e helft was het Ebi die zorgde voor de 3-1. Het was zijn eerste doelpunt in de competitie, je zag aan z'n gezicht hoe trots hij was, helemaal te gek!

De uiteindelijk uitslag tegen Zwaluwen... 3-3. Helaas was het niet gelukt om de wedstrijd naar ons toe te trekken. Maar toch 1 punt erbij!

Vorige week schreef ik over de "Man of the match"..en die houden we er toch in! Trainster Jolanda kwam direct na de wedstrijd zelfs met twee namen voor de "Man of the match", namelijk Sean en Ziyen.

Sean, onze keeper, die zijn beste beentje voorzette tegen die twee grote jongens, die allebei toch echt wel 2 koppen groter waren. Hij had een aantal hele mooie reddingen zoals alleen een geoefende keeper dat kan.

Dan Ziyen, een van onze vaste verdedigers. Wie van de tegenstanders er ook langs hem wilde, hij gaf niet op. Raakte hij misschien in eerste instantie de bal kwijt dan zorgde hij er wel voor dat hij de bal alsnog terug veroverde. Mooi om te zien hoe hij zich erin vastbeet.

Sean en Ziyen, allebei gefeliciteerd met jullie titel "Man of the match". Jullie hebben het verdiend!

We zitten nu in het stadium dat het belangrijk is wat de andere teams, die evenveel punten hebben, gedaan hebben in hun wedstrijden..is dat spannend of niet?!

Einde van de dag bleek dat het ene team gewonnen had, dus die loopt iets uit, maar het andere team had ook gelijk gespeeld.De race om het kampioenschap is dus nog zeker niet voorbij!

Op naar de volgende wedstrijd!