VV Pernis Ve1 – HBSS Ve 2. 20 april 2013

26 april 2013 10:30

Een beetje bijzondere dag want alleen Jan Geervliet en Martien Snikkers waren afwezig.

Jan vanwege werk en Martien alleen maar omdat we er toch genoeg hadden en hij de gelegenheid te baat nam om de  kampioenschapswedstrijd van het 5e met foto’s vast te leggen en zodoende weer een stukje geschiedschrijving te doen, de grote hobby van Martien waar de club zeer veel aan heeft. Het 5e werd trouwens ook kampioen; Gefeliciteerd!

Dat onze eigen wedstrijd niet direct historisch zou zijn, konden we vooraf wel stellen. Wij op de 4e plaats en HBSS met afstand onderaan in onze klasse.

18 Spelers dus aanwezig en daar er geen scheids beschikbaar was had Leon  aangegeven deze taak op zich te nemen. Jaap maakte na 3 maanden blessureleed weer zijn rentree en Xander was ook weereens van de partij. Het betekende wel dat we liefst 6 wissels hadden, iets teveel van het goede maar keus zat dus.

Vanaf het begin liep het gelijk lekker. Binnen een paar minuten was het 1-0 door Xander, die na een boogballetje van Wim op de lat de terugstuitende bal alsnog kon intikken. Kort daarop nog een paar kansen voor o.a. Wim en Greg, maar die leverden niets op. HBSS kwam zeer langzaam maar zeker wat meer in de wedstrijd en mede door slordig balverlies van ons in de opbouw kregen zij zowaar ook een paar kansen. Peter redde fraai in een één tegen één situatie. Bij ons stokte het een beetje en het verschil op de ranglijst was niet echt zichtbaar.

Opeens kregen we een unieke kans op 2-0 toen Frank in het strafschopgebied naar de grond ging en onze scheids, deze keer in hemelsblauwe outfit, na een paar seconden overweging toch een penalty gaf. Protest van HBSS maar dat hielp niets. Frank zelf achter de bal, schoot deze goed en hard, maar de keeper redde toch. Jammer Frank, was goed ingeschoten maar ja, werd er na afloop geconstateerd. Niks goed ingeschoten, zei Jaap zonder mededogen. Gewoon een slechte bal. Als die goed is ingeschoten dan zit een penalty  altijd. Kijk, zo maak je jonge spelers hard. Niet dat gepamper.......

Door de dus goed slecht genomen penalty bleef het 1-0 en werd het  wat later zelfs 1-1 toen een vrije trap van zo’n vijfentwintig meter via binnenkant kruising in de hoek verdween. HBSS begon in een wondertje te geloven.

In de rust de puntjes op de i gezet: ï. Direct 4 wissels en nog 2 achter de hand voor de laatste 20 minuten, of eigenlijk meer want je mag toch doorlopend wisselen. We waren beter maar HBSS bleef wel gevaarlijk doordat wij nog steeds teveel balverlies leden. Veel kansen kregen wij eigenlijk ook niet, wel wat mogelijkheden. Martin kopte een bal via de grond tegen de kruising, dat was wel close. Een van de mooiste aanvallen was een lange bal van Tom vanaf rechts voor de goal, Jaap liep in, trok wat mensen mee en bij de tweede paal kwam Ruud vrij die de bal hard inschoot. De keeper redde. Het leek op een gelijkspel uit te lopen totdat Ruud rechts op de achterlijn wat aan het draaien was even opkeek en een voorzet over de keeper heen gaf waarop de inkomende Jaap, die Ruud had zien kijken en wist wat er ging komen, de bal kon inkoppen. 2-1. Kort daarop kreeg Jaap een kans op 3-1 maar helaas, vrij voor de keeper krulde hij de bal niet genoeg, dus naast.

Het bleef 2-1.

Niet geweldig gespeeld maar toch gewonnen, zo kan je kampioen worden. Dat zit er voor ons in ieder geval niet in. Nog één wedstrijd, 11 mei pas,  en die is tegen PKC 85 VE3, al weken kampioen.

Wim