Een knappe overwinning voor de F5 tegen Alexandria ‘66!

24 april 2013 19:00

Bij de training van woensdag 17 april werd door de trainers aangegeven dat helaas wegens omstandigheden alle drie de trainers niet bij de wedstrijd van hun pupillen aanwezig konden zijn op zaterdag 20 april. Daarnaast was al bekend dat 4 jongens uit het team niet mee konden doen aan die wedstrijd.

“Oh oh wat nu?” was het eerste wat er door mijn hoofd ging. De jongens die de wedstrijd spelen hebben toch echt wel een leider nodig. Een stelletje fanatieke (schreeuwende) moeders langs de kant is leuk (of niet), maar dat kon toch niet de bedoeling zijn. Gelukkig was daar onze redder in nood, Bart Verheij, vader van keeper Sean, hij wilde de jongens wel coachen. Geregeld dus! Dit betekende overigens voor hem wel dat hij de 2e helft van zijn eigen wedstrijd die zaterdag niet kon spelen. Teamgenoten van Bart bedankt dat we hem van jullie konden lenen!

Vrijdagavond kregen we het bericht dat er helaas nog iemand uit het team niet mee kon met de wedstrijd. Toen steeg de spanning toch wel een beetje. Bij winst zaterdag konden we namelijk nog in de race blijven voor het kampioenschap, dus best belangrijk deze wedstrijd!

Met Danika, Dyllan, Ebi, Lukas, Marques, Ryan (broer van Sean die meeging als extra reserve) Sean, Simon, Tigo en Tom vertrokken we die zaterdag richting Alexandria ’66. Omdat het team het zo gewend is bij een wedstrijd, dat een trainer links van het veld staat en een andere rechts, maar we nu dus maar 1 leider mee hadden, had een van de vaste supporters van de F5, Theo (opa van Marques) de rol van de 2e “trainer” op zich genomen. Bart op links, Theo op rechts. En het werkte, want in de rust stonden ze met 3-0 voor door doelpunten van Marques (2x) en Tigo.

3-0 is een hele goede uitslag , maar de jongens gingen voor meer in de tweede helft. Er kwamen nog maar liefst 5! doelpunten bij. 1 van Ryan, 3 van Marques en de laatste wederom van Tigo. Tigo is verdediger bij de F5, dus extra gaaf dat hij 2 doelpunten heeft gemaakt. De uiteindelijke uitslag was 8-3 voor ons, De 3 punten gingen mee naar Pernis en we zitten dus nog in de race voor het kampioenschap, Yes!

Ze hebben met z'n allen een prima prestatie geleverd en over een “man of the match” spreken we bij de F5 eigenlijk (nog) niet. Maar voor deze wedstrijd wil ik er toch 1 noemen ( ik hoop dat ik voor alle supporters mag spreken die er zaterdag bij waren) en dat is Tigo! Hij heeft zaterdag 2 doelpunten gemaakt vanuit zijn positie als verdediger, hij gaf Marques een aantal keer de perfecte voorzet waardoor Marques zoveel doelpunten kon maken, en daarnaast is Tigo snel en sterk waardoor z’n tegenstanders het altijd erg moeilijk hebben als ze hem tegen komen in het veld. Dus Tigo, voor mij ( en de rest van de supporters) was jij de “Man of the match”, helemaal top!

Onze jongens staan nu op een gedeelde eerste plaats met nog 2 teams. De komende weken worden dus nog spannend!

Groetjes, Debbie van Nielen