PKC 85 Ve4 – VV Pernis Ve1, 13 april 2013

18 april 2013 20:00

Een dag voor de eerste echte lentedag mochten we aantreden tegen PKC 85. Uit, altijd lastig.
We hebben 2 teams van PKC 85 in onze competitie: Ve3 en V4.

VE3 staat stijf bovenaan en wordt ongetwijfeld kampioen. Ve4 is wat minder en hangt wat onderin de middenmoot. Niet zo ver onder ons qua punten overigens. Gek eigenlijk hoe snel je er aan gewend raakt om zelf bovenin de middenmoot te staan, na toch wat moeizame jaren waar we in  of dichtbij de onderste regionen verbleven. Dankzij onze verjongingskuur is winst haast een normale zaak geworden.

Vandaag 15 man aanwezig: Kees, Arno, Martin, Jan, Cor, Frank, Martien, Arjan, Tom, Greg, Andre, Leon, Adrie, Bert en Wim. Afwezig Jaap, Peter, Dick, Ruud en Xander.

Een nieuwe naam bij ons is Tom Westdorp, een zwager van Arjan. Hij heeft al een keer eerder meegespeeld, maar van die wedstrijd is geen verslag gemaakt. Tegen Zestienhoven was dat en de uitslag was 7-2 met 4 doelpunten van Ron Sekeris, maar dat is voor de statistieken.

Dit verslag wordt niet lang want heel veel viel er niet te melden. We begonnen aardig, vielen daarna wat terug en kwamen halverwege de 1e helft bij de eerste beste echt gevaarlijke aanval van PKC met 1-0 achter. Kees, keeper vandaag omdat Peter en Dick er niet waren, had misschien  3 ballen in de buurt gezien maar was kansloos op het simpele balletje in de hoek nadat de verdediging iets eerder vrij simpel was uitgespeeld. Daarna drongen we PKC wel terug en kregen wat scrimmages voor hun doel maar we waren vooral slordig. 1-0 achter bij de rust. Zouden Leon, Adrie en Wim (Bert bleef vlaggen) als wissels het verschil kunnen maken, zo vroeg deze bank zich net voor rust af? Het antwoord is ja en nee.

Ja, we werden nog wat sterker, kregen meer kansen en al snel kon Martien na een mooie dieptepass van Adrie  1-1 scoren door de laatste man fraai uit te spelen en in dezelfde hoek te scoren als PKC voor rust. Het verschil leek al gemaakt! We bleven sterker op jacht naar de 2-1. Kansen genoeg met o.a. Martin die een kopbal via de paal voorlangs zag gaan en nog meer halve en hele kansen. En  zelfs een doelpunt van ons. Een bal voor de goal van PKC klutste wat heen en weer en verdween uiteindelijk ruim een halve meter achter de doelijn in het doel, werd alsnog weggeschoten en waar vrijwel iedereen het zag dat het een doelpunt was, had de scheids niets kunnen zien. Helaas en bij deze willen we de scheids niets verwijten want hij floot niet slecht en vooral dapper, want bij tijd en wijle kreeg hij op genante wijze de wind van voren van zijn eigen clubgenoten. Ja, van je vrienden moet je het hebben.

Het bleef 1-1 en kort voor tijd kwam Greg er weer in voor Martien. Dat leek een succesvolle ingreep. Greg sprinte zijn tegenstander eruit en legde de bal keurig breed op Leon die volledig vrijstaand op 7 a 8 meter van de keeper de hoek voor het uitkiezen had. Hier kon Leon alsnog in extremis het verschil maken wat voor de rust al gedacht werd.

In welke hoek zou Leon de bal prikken? Hoog? Laag? Ziedend schot? Droog intikkertje? Al deze overwegingen konden we maken omdat Leon alle tijd had de 2-1, en dus het verschil, te maken. Het werd een droog tikje met buitenkant voet in de handen van de keeper! Dus nee, de bank heeft het verschil uiteindelijk niet helemaal gemaakt.

De scheids floot direct daarop voor het einde. Hier miste Leon de kans zich voor deze dag onsterfelijk te maken. Later op de avond zou er nog een kans volgen met het bowlen maar van baan 10 nichts neues. Baan 11 en 12 maakten de dienst uit in de beslissende 2e game met Martin Bijl als nipte winnaar.

Op het veld dus deze dag een bleek gelijkspelletje, waardoor we 5e blijven. De 3e plaats kan nog worden bereikt maar dat wordt wel moeilijk met nog 2 wedstrijden te gaan waarvan de laatste tegen inmiddels kampioen PKC Ve3.

Wim