Medegebruikers van sportcomplex “Pernis’.

18 april 2013 7:30

Wellicht niet bij iedereen bekend maar sinds enige tijd wordt onze accommodatie op donderdagavond gebruikt door klaverjas- en jokervereniging “den Vriendenkring” uit Pernis.

Deze vereniging met een grootte van ongeveer 45 leden, bestaat in oktober 2013 65
jaar. Door de klaverjasvereniging wordt iedere donderdagavond een kaartavond
gehouden vanaf september tot vlak voor Hemelvaart. Gedurende de zomermaanden
ligt het verenigingsleven stil.

Jarenlang heeft deze vereniging zijn kaartavonden gehouden in het Rehoboth maar na sluiting van dit gebouw dreigde ze op straat terecht te komen. Na als noodoplossing enige tijd onderdak gevonden te hebben in het OBK gebouw is het bestuur van de klaverjasvereniging in contact gekomen met de vertegenwoordigers van de vereniging DOTO en is overeengekomen dat gebruik gemaakt kon gaan worden van de bestuurskamer (Blauwe Baron) op sportcomplex “de Loswal’.

Ook na de intrek van v.v. Pernis op het inmiddels van een andere naam voorziene sportcomplex, bleef de klaverjasvereniging gebruik maken van de bestuurskamer.

Tijdens de bestuursvergadering van v.v. Pernis van 11 maart j.l. is een delegatie van de
klaverjasvereniging aanwezig geweest om het gebruik van de accommodatie in de toekomst te
bespreken. Vanuit v.v. Pernis werd aangegeven blij te zijn dat de klaverjasvereniging gebruik
kan en wil maken van onze accommodatie. Het wordt vanuit v.v. Pernis toegejuicht als het
complex multifunctioneel gebruikt kan worden. Dus als er niets ingrijpend veranderd, kan de
klaverjasvereniging ook de komende jaren gebruik maken van de bestuurskamer en kunnen zij daar in het najaar hun 65-jarig jubileum vieren.

Mocht u naar aanleiding van dit stukje of omdat u meedoet met het kerst klaverjassen bij v.v. Pernis en wel vaker een kaartje zou willen leggen, meer informatie zou willen hebben over deze vereniging
dan kunt u terecht bij:

Dinie vd Pol