v.v. Pernis vergeet de score op te voeren.

24 augustus 2011 13:15

Dinsdag 23 augustus stond de tweede beker wedstrijd op het programma, het vlaggenschip van v.v. Pernis moest aantreden in Rotterdam tegen GLZ/Delfshaven wat uitkomt in de 3e klasse zondag en vorig jaar net promotie naar de tweede klasse misliep.

v.v. Pernis starte voortvarend, Izak Lavooij dook in de eerste minuut al alleen op voor de keeper. De keeper van GLZ/Delfshaven kwam zeer onbesuisd en ongecontroleerd uit om zijn doel schoon te houden, dit lukte ook maar blesseerde Lavooij zo erg dat hij direct naar de kant moest.

De formatie van verhagen en de Ligt speelde niet in een al te hoog tempo maar creëerde in de helft kansen voldoende om met een ruime marge te gaan rusten. Er werd echter heel slordig omgegaan met de kansen en het liet GLZ in de wedstrijd. GLZ creerde in de eerste helft niet één goede kans, het was wel dreigend maar het hielt op rondom het zestien meter gebied.

In de 38 minuut is het Nasser Abdalla die na een voorzet van Jay Gulpen de bal tegen de touwen werkt, 0-1. Niet veel later is het Jay Gulpen die de score verdubbelt. Na een goede steekbal van Jeffrey van Offeren snijdt Jay Gulpen door het hard van de verdediging en lobt de bal op sublieme wijze over de keeper, 0-2. Dit is tevens de ruststand.

Kort na de theepauze krijgen de Pernissers 3 grote kansen om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen maar verzuimen dit te doen. Een geschreven wet in het voetbal is dat je het dan wel eens moeilijk kan krijgen, dit gebeurde ook.

GLZ/Delfshaven kreeg 25 meter van het doel van Nils Ketting een vrije trap te nemen. De nummer 10 van GLZ/Delfshaven krult de bal over de muur en laat doelman kansloos en zet de 1-2 op het bord.

GLZ/Delfshaven vierde op en de Pernissers werden steeds onrustiger. GLZ/Delfshaven probeerde het wel maar kreeg niet echt kansen. v.v. Pernis loerend in deze fase op de counter had de wedstrijd wederom op slot kunnen gooien. Ivan Dias ging alleen op de keeper af. In plaats van de bal breed leggen op de meegekomen Andres Klinger wilde Dias de bal zelf achter de doelman werken maar hij faalde in het 1 op 1 gevecht.

10 minuten voor tijd wordt de wedstrijd definitief op slot gegooid door een wonderschone treffer van Valeri Silva die de bal van 20 meter achter de doelman krult. Het verzet van GLZ was gebroken en 2 minuten later is het Ivan Dias die er wederom vandoor gaat en deze keer Andres Klinger wel in de gelegenheid stelt om te scoren, 1-4.

v.v. Pernis heeft ook zijn tweede wedstrijd in de bekercompetitie gewonnen, zonder echt goed en hoogstaand te voetballen werd de overwinning vrij eenvoudig meegenomen naar Pernis. Het enige wat de ploeg zichzelf kan verwijten is dat het “maar” 4 doelpunten heeft gemaakt tov het aantal kansen wat het heeft gekregen.

Foto's zijn weer gemaakt door Ineke van Aalst - http://inekevanaalst.mijnalbums.nl/ -
wachtwoord is vvpernis

Zaterdag 27 augustus speelt v.v. Pernis zijn laatste bekerwedstrijd. Het gaat op bezoek bij SC Botlek in Spijkenisse, aanvang 14.30 uur.