v.v. Pernis wint haar eerste officiële wedstrijd

17 augustus 2011 9:15

Op dinsdag 16 augustus 2011 werd voor het eerst een officiële wedstrijd gespeeld onder de naam van v.v. Pernis.

Het eerste elftal trad aan voor een bekerwedstrijd tegen Antibarbari wat uitkomt in de derde klasse van het zondag voetbal.

De Pernissers starte heel voortvarend aan de wedstrijd. In de tweede minuut is het al raak. Het is Nasser Abadalla die na een korte combinatie in de 16 meter zijn voet achter de bal zet en de bal achter de doelman zet, 1-0.

Na deze opsteker was het wachten op een leuke wedstrijd maar v.v. Pernis kwam niet echt op gang. Het oogde na de vele wedstrijden vermoeit. Het tempo was erg laag en er werd erg nonchalant gespeeld. Hierdoor liet v.v. Pernis toe dat Antibarbari in de wedstrijd kwam en zelfs 2 kansjes kregen maar deze werden niet benut.

In de 25ste minuut gaat Andres Klinger er op rechts ervan, hij snijdt naar binnen en passeert zijn directe tegenstander en gaat het doelgebied in. Op het moment dat Andres Klinger de bal wil voortzetten wordt er een overtreding op hem gemaakt, de goed leidende scheidsrechter was onberispelijk en legde de bal op de stip. Dit buitenkansje wordt feilloos benut door Jeffrey van Offeren, 2-0.

Na de 2-0 krijgt v.v. Pernis kansen om verder uit te lopen maar Nasser Abdalla, Robin Rijnaarts en Arno van Lieshout wisten het net niet te vinden. Het leek er erop dat Antibarbari na wederom slap handelen en veel te weinig communicatie achterin terugkomt in de wedstrijd.

Een lange bal van Antibarbari lijkt nergens te belanden. Kris de Oude kopt de bal netjes terug naar doelman Jerrold Laurman maar deze komt op het moment van koppen naar voren en passeert daarom de doelman. De rechterspit van Antibarbari is er als de kippen bij en legt de bal terug voor het doel en de spits van Antibarbari verzilverd dit buitenkansje maar gelukkig voor v.v. Pernis was de bal de achterlijn al gepasseerd en telde het doelpunt niet.

Als iedereen denkt dat er gerust gaat worden met de 2-0, is het Antbarbari wat in de 44ste minuut toch weet te scoren.  v.v. Pernis leed gemakkelijk bal verlies waardoor de ploeg uit balans was en niet goed stond. Na een diagonale bal van de linkerspits van Antibarbari valt de bal voor de voeten van de rechtermiddenvelder van Antibarbari die de bal onberispelijk achter doelman Laurman schiet, 2-1.

Na rust probeerde Antibarbari nog wat te forceren en langzij te komen maar de Pernissers kwamen niet meer in de problemen. In de 70ste minuut gooit Robin Rijnaarts de wedstrijd definitief op slot. Rijnaarts wordt op de 16 meter aangespeeld en draait handig weg bij zijn tegenstander en gaat het doelgebied in en komt schuin uit voor het doel. Iedereen verwacht dat Rijnaarts de bal terug trekt maar Rijnaarts schiet de bal snoeihard hoog in de verre hoek, 4-1.

Kort na de treffer van Rijnaarts krijgt Antibarbari een opgelegde kans op een doelpunt. Wederom een bal die lijkt te stranden maar Leonard 't Hart stond te schutteren en stelde de aanvallende middenvelder instaat om alleen op Laurman af te gaan. In het een tegen een duel was Laurman de sterkste en behoede de Pernissers voor nog een tegentreffer.

In de 80ste minuut zet Jeffrey van Offeren de eindstand op het bord. Na een corner belandt de bal op het hoofd van van Offeren en deze kopt de bal tegen de touwen, 4-1.

Foto’s zijn gemaakt voor Ineke van Aalst - http://inekevanaalst.mijnalbums.nl/ - wachtwoord vvpernis

Voor zaterdag 20 augustus is er voor de selectie geen programma omdat de selectie (eerste, tweede en derde) vertrekt naar Tilburg voor een trainingskamp.

Dinsdag 23 augustus is de volgende wedstrijd voor v.v. Pernis, het speelt dan voor de beker uit tegen GLZ/Delfshaven – Aanvang 19.00 uur