In Memoriam Dinie van Katwijk-Baas

20 november 2012 20:15

Maandagochtend werden we allemaal opgeschrikt door het geheel onverwachte overlijden van Dinie van Katwijk-Baas. Slechts 59 jaar mocht zij worden.

KLIK HIER voor de rouwkaart van Diny.

Meer dan wie ook was Dinie de verpersoonlijking van de vrijwilliger die altijd klaar stond voor  “de vereniging” . Of er nu iets schoon gemaakt moest worden of dat er iets georganiseerd moest worden of dat er een bardienst gedraaid moest worden, altijd en ook altijd kon je op haar rekenen.

Als kind van Maggie en Jan Baas kreeg ze met de paplepel ingegoten dat je iets voor anderen moest doen om er zelf plezier aan te kunnen beleven. Al vroeg werd ze vertrouwd met het verenigingsleven en ook daardoor leerde ze Paul kennen. Haar hele leven heeft in het teken gestaan van delen en klaar staan voor anderen.

Dinie was de vrouw die op een glas water meer sfeer kon maken dan een peloton mariniers met 10 vaten bier. Ze was dol op haar kinderen en kleinkinderen. Het is triest voor haar kleinkinderen, want ze hadden nog zoveel van oma kunnen leren. Haar kinderen  Paul en Claudia mogen zich gelukkig prijzen dat ze zo’n geweldige moeder hebben gehad.

Onze gedachten gaan echter vooral uit naar Paul die in een ongelofelijk  wak terecht komt. Paul, die leegte kunnen we niet opvullen maar reken erop dat Dinie ons zoveel geleerd heeft dat we met z’n allen achter je blijven staan.

Vrijdag aanstaande om 15.00 uur nemen we afscheid  van Dinie in het crematorium aan de Maeterlinckweg 101 in Rotterdam-Zuid. Aansluitend is er gelegenheid om de familie te condoleren.