FC Plubos - vv Pernis 1-4 (0-1)

8 oktober 2012 19:00

Waar Pernis volgende week de topwedstrijd op het programma heeft staan tegen Drachtster Boys werd de wedstrijd van vandaag benaderd als generale repetitie.

Plubos was nog puntloos en was voornemens het de Rotterdamse dames moeilijk te maken en zo punten binnen te halen. Dit leverde een open boeiende strijd op.

In de eerste acht minuten kreeg eerst Plubos twee goede kansen, maar Jora Wolfgram stond weer zelfverzekerd te keepen. Aan de andere kant bediende Suzanne Bakker met een prachtige lob Lenie Mendes Fernandes die ook fraai de bal over de keepster heen lifte, maar die had een onnavolgbare redding in huis waarmee ze de bal voor de lijn weg ronselde. Vlak hierna keerde Nanouk Groentjes wederom een inzet van Lenie Mendes Fernandes en stuurde Rochella Becker teamgenoot Arlette Almeida weg die net naast schoot. Voor Plubos was het met name captain Brigitte Pluijmers die voor gevaar zorgde. Een minuut voor rust een goede individuele actie van Arlette Almeida die paal en keepster op haar weg vond, maar het was Lenie Mendes Fernandes die er als de kippen bij was om de rebound in het doel te glijden.

De eerste helft had Plubos goed partij geboden en verwacht werd dat zij daar vertrouwen uit putten. Dus moest Pernis een tandje bijschakelen en dit deden zij ook. Binnen een minuut een goede 1-2 tussen Lenie Mendes Fernandes en Samira El Biyar, maar wederom Nanouk Groentjes met een redding. Hierna een kans voor Plubos na een uitbraak over rechts kon Bianca Webeling bij de tweede paal bijna scoren maar schoot voorlangs. Uit de daarop volgende counter was het bijna Edwina Buitenman die een tweede goal maakte voor Pernis. De kansen volgden zich nu in rap tempo op aan beide kanten. Eerst weer een voor Edwina Buitenman en daarna viel de 1-1 toen Rianne Schoonhoven vanaf links koeltjes binnenschoot. Nog geen twintig seconde later drukte Pernis toch door. Een goede actie van Edwina Buitenman die werd gestuit door Nanouk Groentjes, maar Arlette Almeida die de rebound tegen het net knalde. Een minuut daarna een vlijmscherpe counter van de gasten waarbij Lenie Mendes Fernandes Samira El Biyar wegstuurde, die beheerst de 1-3 maakte. Plubos bleef aandringen en Brigitte Pluijmers was dicht bij de 2-3, maar Jora Wolgram drukte haar harde schot tegen de lat. Direct hierna mocht de Plubos captain nog eens aanleggen maar schoot zij over. Met nog 6,5 minuut op de klok maakte Suzanne Bakker een einde aan de illusies van Plubos door een solo in te zetten, vlak voor het doel nog weg te draaien bij een tegenstander en de 1-4 te scoren. Hiermee was de wedstrijd gespeeld al kreeg Brigitte Pluijmers nogmaals een kans waarmee ze Jora Wolfgram niet wist te passeren.

Een wedstrijd tussen twee strijdende teams die vooral voor het neutrale publiek een mooie avond moet hebben opgeleverd. Volgende week staat er voor beide teams een zware wedstrijd gepland. Pernis krijgt koploper Drachtster Boys op bezoek en Plubos mag proberen tegen Lake Valley de eerste punten te scoren.

Scoreverloop:
 "19  Lenie Mendes Fernandes  0-1