Onnodige nederlaag voor vv Pernis 1

17 september 2012 10:30

vv Pernis 1 heeft zaterdag 15-9 in en tegen Rozenburg een onnodige nederlaag geleden.

De formatie van Hans de Rover kwam goed uit de startblokken en zetten Rozenburg direct onder druk en was de bovenliggende partij. Na een tweetal goede momenten voor de goal en een niet gegeven strafschop kwam vv Pernis terecht op voorsprong. Ingemar Olofsson wordt in de 12e minuut weggestuurd en komt een op een met de doelman van Rozenburg. Olofsson schiet de bal onberispelijk achter de doelman en zet vv Pernis op voorsprong, 0-1.

Na de goal leek er geel vuiltje aan de lucht voor de Pernisse formatie maar het liet zich terug dringen door Rozenburg wat echter geen kansen creëerde. Ondanks dat Pernis vrij simpel overeind bleef kreeg het wel de gelijkmaker te incasseren, deze viel vanuit een corner. Door een onoplettendheid in de Pernisse defensie van het de aanvoerder van vv Rozenburg die geheel tegen de verhoudingen in de gelijkmaker op het bord wist te zetten.

Niet veel later komt Rozenburg op voorsprong. Door een communicatie fout lag de rechterkant van de Pernissers helemaal open. De behendige linksbuiten van Rozenburg komt door en schiet de bal van de rand van de 16 meter onberispelijke achter van Hellemond en Rozenburg op 2-1.

Na de rust was het spelbeeld hetzelfde, de Pernisse formatie zetten Rozenburg onder druk en ging op zoek naar de gelijkmaker. De Pernisse formatie kreeg ook een aantal grote kansen maar de keeper van Rozenburg en de lat stonden de gelijkmaker in de weg. Waar iedereen zat te wachten op de gelijkmaker, was het Rozenburg die uit een goed uitgevoerde counter de bevrijdende treffer via een strafschop wist te maken, 3-1. Bij de gegeven strafschop moest Loek Visser het veld met rood verlaten.

vv Pernis probeerde met 10 man nog wel de aansluittingstreffer te maken maar de krachten vloeide weg en Rozenburg bleef fier overeind in de slotfase. Deze nederlaag heeft Pernis aan zichzelf te wijten en zullen de mannen de goede lijn (en spel) van de afgelopen twee weken zaterdag weer door moeten trekken. Zaterdag speelt vv Pernis thuis tegen Den Bommel, komt u allen naar de Madroel om te jongens van vv Pernis te steunen.

De foto’s zijn weer gemaakt door Ineke van Aalst, http://www.mijnalbum.nl/Album=BFSVTN6C