Ut 7e verslagen in apenkooi : 2-5 ( 1-2)

3 september 2012 22:15

Zaterdag 01-09-2012, weer een zaterdag vol met voetbal op de Madroel, dus ook ut 7e,de eerste wedstrijd thuis tegen Blijdorp 4, wat zal dit gaan brengen, na de nederlaag van verleden week? Het bracht in ieder geval een team voetballers op die er zin in hadden, maar de belangrijkste speler van Blijdorp die was nergens te bekennen.

.Ik doel op de persoon die de tas met tenues bij zich had, doordat er een ongeluk was gebeurd en U raad het al , deze persoon stond in de gevormde file.Na wat gebel van de tegenstander zou het wel 35 minuten langer duren voordat hij op de Madroel zou arriveren.
Netjes vroeg de tegenstander of wij reserve shirts voorradig hadden, dit was wel het geval, maar om een bizarre reden ( dan moet er weer extra gewassen worden) kregen we de shirts niet mee.Tja dan moet er gewacht worden en uiteindelijk waren de tenues dan op de plek van bestemming.Aftrap 12.40 dus met Hans S. als referee, waarvoor hartelijk dank kon de wedstrijd eindelijk beginnen. Weer een gehavend 7e, maar dankzij medewerking van het 3e te weten Frank F, en Kevin K. en Marco M. die nog geen elftal heeft konden we toch 14 man op het formulier noteren.
We konden aan de bak, want deze jonge antilopes( wat ze dus niet deden) bleven heel de wedstrijd rennen als jaguars en dat was soms teveel voor ut 7e die conditioneel ver achter lag bij deze ploeg.Maar ut 7e heeft vele mannetjesputters die er vol voor gingen om een goed resultaat neer te zetten.Na wat afwachtend voetbal van beide kanten, kwamen er kleine kansjes voor beide doelmonden, maar trefzeker waren beide ploegen (nog) niet.
Totdat een verdediger van Blijdorp een der onzen raakte , vrije trap dus en met een afstand van meer dan 20 meter ging Leen V. met zijn befaamde linkerbeen achter het leer staan en knalde de bal met uitgekiende perfectheid in het linkerkruis, de keeper raakte de bal nog lichtjes , maar de 1-0 was een feit, weer een voorsprong voor ut 7e, het mot nie gekker worden.Staande ovatie voor Leen, en daarmee heb ik ook gelijk de man of the match genoemd.Maar als U het relaas van verleden week nog kan herinneren, kan ut 7e wel een voorsprong behouden ? Het antwoord is NEIN, dat kunnen we niet, Blijdorp rechtte de (ree) rug en ging het tempo opvoeren, ut 7e kwam in de verdrukking net als verleden week en zo geschiedde, Blijdorp kwam dus weer een paar keer gevaarlijk bij de "16 " en dat resulteerde in de 1-1 en even later met een streep net langs de paal werd het 1-2.
Weer een domper voor het hardwerkende ploeg van captain Bart V., hoe zouden we dit nu weer opvangen? Gewerkt werd er wel door ut 7e, daar ligt het niet aan, maar af en toe knullig balverlies kan leiden tot irritaties onderling en dat moeten we niet hebben. Frank K. die het verdienstelijk deed kreeg nog een aardige kans maar de bal zeilde over het doel, en Marcel J werd nog vervangen door Kevin K.Een korte rust met wonder boven wonder nog redelijk warme thee gingen we proberen de 2-2 te forceren.Frank K. werd vervangen door Marco M die heel de 2e helft goed zijn best gedaan heeft.Blijdorp was in zijn nopjes met de 1-2 voorsprong en loerde met gevaarlijke counters op een veilige 1-3, hetgeen op een gegeven moment lukte. Nu werd het moeilijk voor ut 7e want twee doelpunten goedmaken en niks meer tegenkrijgen dat is een hele kluif . Maar wat geschiedde, de Anschlusstreffer kwam er wel , na een aanval werd er door ?? op doel geschoten en de keeper brandde zijn handen aan het leer en liet het weer los, de eerder genoemde Leen V. was er als de kippen bij om de bal in het verlaten doel te schieten : 2-3.
Jolijt alom , ook bij het zeer uitgedunde harde kern, zij hadden weer hoop gekregen op een positievere score en ook de 11 Pernisse acteurs geloofden er weer in.Maar ja na de 2-2 van verleden week bij BVCB , werden we toch weer met de neus op de feiten gedrukt, ik kan de 2-4 niet meer voor me halen , maar hij telde wel, de koppies gingen hangen want er was niet lang meer te spelen en toen vlak voor tijd vriend Bart V, een tegenstander in het strafschopgebied neerhaalde, had Hans S geen andere keuze op de bal op de stip te deponeren, Tinus ging nog wel naar de goede hoek maar was net te laat om de bal te pareren: 2-5. Enige minuten later floot Hans S. de wedstrijd tot een einde.Net als verleden week , veel werklust , maar lege handen, maar die lege handen werden gauw gevuld door goudgele rakkers onder een lekker zonnetje.Volgende week nog een laatste ( gif) beker wedstrijd tegen Zestienhoven 7 om 16.00 uur !!! Als het maar laagvliegers zijn dan hebben we misschien nog een kans om niet als laatste te eindigen.

Wist U dat ?

Leen V. de man of the match was ?
Diezelfde Leen V. niet de man of the match was tijdens een potje klaverjassen bij Mark J ?
Pistolen Paultje B. is wezen kijken samen met zijn vriendin ?
Hij aardig kan schieten ondanks dat hij geblesseerd is?
Er een mini Paultje of mini Pauline op komst is ?
Peter V. en Marco zum C. ook nog met het 3e meegedaan hebben?
Dat ook geen succes was ?
We een broekje en 1 kous kwijt zijn?
We benieuwd zijn hoeveel we er zaterdag hebben ?
Marcel J. wel van muziek houdt ?
Zijn favorieten Mmmmmmma Baker en Mmmmmmmy Generation ?
Marius S. zijn gele shirt weer niet aan had ?
Maar wel een gele onderpeur?
Het geen slim idee van Jacco W. was om papiergeld in een bidon te doen ?
De harde kern best wel lang in de kantine bleef ?
Marcel J. na een boottochtje op zijn bek ging ?
Hij nu een blauwe rug heeft ?
Dat toch de mooiste kleur blijft ?
Richard P. er ook weer was ?