v.v. Pernis speelt verdienstelijk gelijk tegen v.v. Spijkenisse

12 augustus 2011 9:00

Het eerste elftal trad Donderdag 11 augustus aan tegen v.v. Spijkenisse. Na de blamage van dinsdag 9 augustus tegen HVC had de ploeg uit Pernis het een en ander recht te zetten.

Het eerste elftal trad heden avond voor het eerst aan in het nieuwe clubtenue wat speciaal voor het Nedelko toernooi was klaargemaakt.

De wedstrijd tussen Spijkenisse en v.v. Pernis was in de eerste helft vrijwel in evenwicht. Spijkenisse had wat meer balbezit maar v.v. Pernis voetbalde goed mee met de eerste klasser. 5 minuten voor rust na een persoonlijke fout kwam Spijkenisse op voorsprong en niet veel later werd het uit een corner 0-2 voor de bezoekers.

Na de rust was het v.v. Pernis wat de klok sloeg. Het zette Spijkenisse onder druk en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. Het kreeg in deze fase een aantal grote kansen d.m.v. Jay Gulpen en Ivan Dias maar de betrouwbare keeper van Spijkenisse hielt zijn doel schoon. Spijkenisse loerde in deze fase op de counter en kreeg een grote mogelijkheid maar door adequaat handelen werd deze kans onschadelijk gemaakt.

10 minuten voor tijd valt de verdiende aansluitingstreffer. Uit een corner weet Izak Lavooij de bal over de doellijn te verwerken, 1-2. Na deze treffer gaat v.v. Pernis op zoek naar de gelijkmaker en de verdiende gelijkmaker valt ook, het is de rappe Ivan Dias die doorloopt op een verkeerde terugspeelbal van een Spijkenisse verdediger en sneller bij de bal is dan de keeper. Ivan Dias schiet de bal onberispelijk binnen en zet de einduitslag op het bord, 2-2

v.v. Pernis heeft zich meer dan gerevancheerd na de teleurstellende wedstrijd tegen HVC. Zaterdag 13 augustus speelt v.v. Pernis tegen sc Feyenoord om half 3

Foto's zijn weer gemaakt door Ineke van Aalst - http://inekevanaalst.mijnalbums.nl/ - wachtwoord is vvpernis