Brielle 7 - Ut 7e 3-0 Brielle 7 - Ut 7e 0-3

1 mei 2012 7:15

Ja ik hoor ik U al denken, 2 uitslagen, wat nu weer bij ut 7e, maar beide kloppen allemaal naarmate het verslag vordert zult U merken dat deze kop niet verzonnen is.

Zaterdag 28-04-2012 , de laatste wedstrijd voor ut 7e, er kon nog de 3e plek behaald worden bij winst, Brielle 7 kon bij winst de kampioen worden, dus er viel nog wat te verdienen voor beide ploegen.
Toen we aankwamen bij Brielle was de toon al gezet, er konden meerdere elftallen kampioen worden, dat werd breed uitgemeten op een container, we werden er niet warm of koud van.
Brielle, een fusieclub tussen WRW en sc Voorne ,wie kent het complex niet van sc Voorne,menig duel werd daar uitgevochten, meestal waren we de geslagen ploeg, maar het had toch wel wat , de kantine en de kleedkamers daar, de slingerweg erheen , dat vergeet je niet meer.
Ja en dan kom je daar en dan weet je niet wat je ziet, een prachtig gelegen clubhuis, overal voetballende elftallen, een uitzicht vanuit de kantine op de velden en een kleedkamer waar je je bijna je voeten veegt om binnen te komen.Best wel wat afzeggingen dit keer , wat geblesseerden en nog wat mensen die wat anders te vieren hadden. Dertien schaapjes hadden we inclusief Ar Doornekamp, doordat het 3e was afgelast.
Dan de wedstrijd, thuis met 0-8 verloren na een 0-0 ruststand, dit moesten we beter doen. Brielle 7 , een jong team vergeleken met ons, die het heft in handen nam en de 1e helft dicteerde, wij probeerden met man macht de tegenstander te bestrijden, wat niet altijd lukte, maar de inzet was er en dat is wat telt bij ut 7e.
Een bijna punctuele scheidsrechter had alles goed in de smiezen, waar verder ook niets op aan te merken was, zo zie je ze niet vaak meer.Vele supporters langs de lijn met vlaggen en toeters ( geen bellen) krikten de sfeer op tijdens deze zeer sportieve wedstrijd. Helaas was het Brielle die de score opende, de verder goed keepende Soeteman liet een , in mijn ogen houdbare bal onder zijn lichaam doorglijden hetgeen de 1-0 betekende.
Een domper voor ut 7e, maar eer was nog genoeg tijd om t een en ander recht te zetten, maar het was de thuisclub die de regie in touwtjes had en we konden ook geen vuist maken, we creerden geen enkele kans gedurende de 1e helft en dat is dan weer zuur voor het hardwerkende team van Bart Verheij.
Het werd ook nog 2-0 voor rust voor Brielle, na slecht verdedigend voetbal kon de Brielse aanvaller makkelijk inschieten, 2-0 , het kampioenschap kon ze bijna niet meer voorbijgaan en onze 3e plek was ver uit zicht. Ar was er ingekomen voor Paling , en Koot maakte plaats voor Wemelsfelder , die zijn laatste partij speelde in zijn loopbaan.
De 2e helft was eigenlijk meer een verplichting, want we wisten ook wel dat de 2-0 niet meer in te halen was, toch deed iedereen zijn best, zeker Jumelet die gretig was en ook Boele en van Zanten deden hun stinkende best.Vele aanvallen werden door Soeteman vakkundig gepakt, zodat de 2-0 bleef staan.Het werd toch nog 3-0 na een mooie goal van de thuisploeg, we hadden er vrede mee, en richtten ons op voor de 3e helft, maar voordat we zover waren, moet ik nog even de 0-3 uitleggen,ikzelf viel de 2e helft in dus voor Koot, eerlijk gezegd ben ik een beetje voetbalmoe en heb besloten om na deze wedstrijd het voetbal gedag te zeggen, wat met veel gejubel werd begroet.
Uiteraard ga ik niet zo maar pleite, maar blijf ik leider van ut 7e en blijf me dingen doen in de kantine, ik heb dit seizoen geen enkele keer gescoord, maar nam waardig afscheid door in deze wedstrijd 3 spelers van Brielle een slapeloze nacht te bezorgen door deze op gruwelijke wijze door de benen te spelen, wat mijn totaal tegen Brielle op 4 kwam.Hilariteit alom, zelfs Brielle zag er de humor van in en werd gefeteerd door Brielle zelf.
Vlak voor het einde mochten we zelfs nog een strafschop nemen na een handsbal van een Brielse verdediger, Marius was de aangewezen persoon om deze te verzilveren, we weten allemaal hoe het met Messi , Kaka en Ronaldo verging, U raadt t al Soeteman ging deze supersterren vergezellen door deze bal te missen, hetgeen de sfeer alleen maar verhoogde. Kort na deze actie floot de scheids af en kon Brielle de bloemen in ontvangst nemen het kampioenschap vieren.

Wist U dat ?

Danny Boele cantharellen op zijn linker en eekhoorntjesbrood op zijn rechter voetbalschoen had ?

Sowieso 12 man doorgaan in het nieuwe seizoen ?

Mark Vennik geloofde dat we massaal zouden overschrijven naar Brielle ?

Die andere 5 ook wel doorgaan ?

De kantine van Brielle een half Braziliaans regenwoud gekost heb?

Marius aan de bar wel scoort?

Jacco met een wildvreemde dame arm in arm Marius opzocht ?

Ze er niet slecht uitzag ?

We van Brielle 7, 13 bier gekregen hebben ?

Bart , Danny en Davey aardige fotos kunnen schieten ?

Iedereen fit gaat worden voor 2012-2013 ?

Andre geen kaart ontvangen heeft ?

Dave van Z te P aardig kan koppen ( terug op Marius )?

De kantine van Brielle een keuken heeft waar Cees M. stikjaloers op is ?

De boerenkar klaar stond voor vertrek voor de kampioenen ?

Jacco nog wacht op die foto ?

Wij de harde kern weer bedanken ?

19 mei het 7 tegen 7 toernooi is?

En op 16 juni het bakvoetbal bij de manege ?

We voor aanvang van het nieuwe seizoen een onderling avondje organiseren ?