Ut 7e Vlot over de Brug

15 april 2012 17:00

Wat is ut 7e toch een raar team eigenlijk, niet zozeer over de spelers maar wel over de prestaties die ze neerzetten. Aan het begin van de competitie werd er overal punten behaald na de winterstop ging alles fout ,

overal nederlagen, niet eens een gelijkspelletje en zie in het beslissende gedeelte van de competitie stoomt ut 7e gewoon naar de 3e plek, want als je uit 7 wedstrijden 19 punten behaalt dan doe je het niet verkeerd.
Zo dat was mijn voorwoord, nu het verslag van de uitwedstrijd tegen Vlotbrug 6, iets bij Hellevoetsluis, U weet wel met die grote parkeerplaats met die vrachtwagens, en een knusse kantine, leuke bardames en ook nog een kunstgrasveld. Daar mochten wij dus op, ach ja het is niet anders. Aanpassen maar is het devies en vandaag moesten we de 0-1 nederlaag eerder thuis weer rechtzetten.
Met 14 man en wat harde kern en heuse waakhond trapten we iets over half 3 af.
Ut 7e en Vlotbrug waren in het begin aan elkaar gewaagd, met soms pittige duels over en weer was het af en toe kantje boord qua overtredingen , maar de goed leidende scheids hield alles goed in de gaten.
De eerste echte goede kans kwam op naam van Nick dankzij de goalie die de bal op onverklaarbare wijze in zijn voeten speelde, het was Nick niet gegund om ut 7e aan een voorsprong te helpen.
Jammer maar helaas, de eerste helft was een kansenhelft,Vlotbrug had weinig in te brengen , enkele speldenprikjes maar Marius hield zijn doel schoon. Ar Doornekamp had een goed schot maar de bal werd op de doellijn weggewerkt, Erik Schel raakte het aluminium en het kon toch niet meer lang duren voordat de 0-1 op het bord zou verschijnen.
En inderdaad, het was Marco zum Cutzen die de ban brak in samenwerking met Schel die de geblesseerd geraakte Nick deed vervangen, een goede een-tweetje met deze heren leverde de gewenste 0-1 op. Euforie voor ut 7e dus, maar er was nog een lange weg te gaan.
Ut 7e controleerde de gehele eerste helft maar vergat de score te vergroten, zodat het een open partij bleef en Vlotbrug er alles aan deed om de score te nivilleren( betekent : proberen gelijk te maken) hetgeen niet lukte.
De eerste helft zat er op en met een 0-1 stand rusten is altijd goed en we snakten naar een bakkie thee. Thee zei ik dus, maar toen we de thee inschonken leek het wel of een zeer grote oliemaatschappij daar sponsor was, goeie genade ,13 bakkies afgewerkte motorolie was het resultaat.
Tweede helft dan, een iets sterker Vlotbrug probeerde het ons moeilijk te maken, maar ook wij hadden kansjes om de score te vergroten. Jacco had in de rust ook zijn kloffie aangetrokken omdat we nog maar 1 wissel over hadden, maar behoefde niet in actie te komen.Iedereen deed zijn stinkende best om onze kleine voorsprong te behouden, een tweede goal zou heel wat lucht brengen voor ut 7e , maar ja als je ze niet maakt dan houdt t op.
Toch kwam de 0-2 , na een op doel geschoten bal werd het leder met de hand getoucheerd door een verdediger, de scheids twijfelde even , maar besloot toch de bal terecht op de stip te leggen. Zum Cutzen, de laatste wedstrijden toch al in vorm en scorend hield zijn hoofd koel en knalde bal in de rechterhoek, de keeper ging naar de andere,de 0-2 was een feit.Lucht dus voor ut 7e, doel was nu om deze partij tactisch uit te spelen, dus niks meer weggeven en proberen de 3e er bij te schieten. Beide dingen mislukten dus, te beginnen bij het eerste, we gaven dus nog wel wat weg, Vlotbrug maakte de Anschlusstreffer, onhoudbaar voor Marius:1-2.
Een tegenvaller voor ut 7e , maar we stonden nog steeds voor, een derde goal van ons zou de nekslag betekenen, maar dit gebeurde dus ook niet, zo bleef het 1-2 voor ut 7e en bereikte de 3e plek doordat TZW met 2-2 gelijkspeelde bij Oude Maas.Volgende week de 1na laatste wedstrijd, wel de laatste thuiswedstrijd tegen sc Botlek 6, kick off 12.00 uur.

Wist U dat ?

De tegenstander vroeg of we andere shirts wilden dragen?
Leen Visser de scheids wel kon zoenen?
Marcel J. werd uitgelachen door 3 jongetjes na een mislukte actie?
Andre S. steeds feller gaat spelen?
Hij een yellow card ontving?
Ar ook?
Jacco graag wil weten wie er doorgaan het volgend seizoen?
Ut 7e wil weten of Jacco doorgaat?
Marius serieus kan praten na de wedstrijd?
Jacco dat ook kan?
Die kale van Vlotbrug de fairplay prize heeft gewonnen?
Hij een bal zomaar tot corner trapte?
En wij zomaar een uitbal kregen van hem?
Marcel daar kritiek op had?
Hij liever voetbalt dan wacht?
Mark Vennik er ook was?
Mr Koot ook?
Mr de Bie er niet was?
Het HEE HOO wel tot 4x gezongen werd?
De scheids niet genoemd wilde worden in het verslag?
Onze wasvrouw jarig is geweest?
De man van onze wasvrouw ook?
Jacco genoemd is op de website van Botlek 6?