Knokpartij levert 3 punten op voor ut 7e

11 april 2012 7:45

De kop van dit verslag moet men niet letterlijk nemen, maar wel degelijk waar, op zaterdag 07-04-2012 toog ut 7e naar Zuidland, waar ons vlaggenschip het verleden week op hetzelfde speelveld.......... afijn de rest weet U .

Op een koud en winderig sportpark Groot Nibbeland moesten we aantreden tegen een jong team waarin enkele goede voetballers speelden. Maar goed wij hadden er die dag 13 bij ons,die die dag als leeuwen speelden om de overwinning veilig te stellen. Gemakkelijk ging het zeker niet, een jong team dus , een beetje warrig fluitende scheids waren zomaar een paar details die het ons niet makkelijk maakte.
Het was Zuidland dat het meest aanvallend was in deze eerste helft en ook diverse kansen kreeg om de score te openen, maar bij ons staat nog altyd " kanariepiet genaamd Manolev " in de goal, en ik mag het al verklappen, hij was de man in vorm want over de eerste helft gemeten hield hij zeker 4 grote kansen tegen . Ut 7e kreeg ook mogelijkheden maar waren toch iets minder groot dan die van de tegenstander.
Het waren toch de gastheren die op 1-0 kwamen, na eerst een goeie save van Marius en na getwijfel tussen twee verdedigers kon de Zuidlandse aanvaller toch het leer in het doel schieten. Weer eens een goal tegen, dat was even geleden, Marius wam net niet in het Guiness Book of Records met het langste "de nul" houden.Een tegenvaller dus maar geen nood, we hadden nog tijd genoeg om orde op zaken te stellen.
Na nog wat speldeprikjes over en weer kwam dan de gelijkmaker, "Pistolen" Paultje Bijma, zette goed door om de bal af te pakken van de aanvoerder die 5 x zo groot was als onze Paul, maar wat geschiedde, Paul redde het nog om de bal te bemachtigen, dat kon de Goliath van Zuidland  niet aanzien en beging een overtreding op onze David in de zestien , de scheids kon niks anders doen dan de bal op de stip te leggen. Marco zum Cutzen knalde de bal netjes in de touwen, het scheelde maar een haartje of de keeper had het leder gepakt 1-1 dus.
Jolijt alom, ook bij de Groningse scout die langs de lijn toekeek, deze man was op zoek naar een goede laatste man en aanvoerder, helaas kon hij hem niet vinden. Wat er de laatste wedstrijden opvalt bij ut 7e is de inzet en het wat voor elkaar overhebben,wat me veel plezier doet. Na nog wat heen en weer gevoetbal, kwam het moment van zum Cutzen, hij kreeg de bal aangespeeld van ik dacht Nick ( het is alweer 3 dagen geleden) haalde verwoest uit, en waar hij met moeite van 11 meter scoorde, schoot hij nu met alle gemak van zo'n 22 meter zo de bal het kruis in, en dan bedoel niet het kruis van een verdediger , maar in de linkerkruis van de verbouwererende keeper van Zuidland.
Een doelpunt van jewelste die zijn weerga niet kende, ut 7e ging finaal uit zijn pan, meestal gebeurt dit in de 3e helft , maar nu mochten we nu al genieten. Als Marco deze in Duitsland had gemaakt dan had het de Tor des Monats geweest, 1-2 dus.Enige tijd na deze juweel floot de scheids af voor de rust. Tijdens de rust wisten we al dat we een stormloop van Zuidland zouden krijgen, want dit waren ze niet gewend.
Na een paar omzettingen begon de 2e helft en ja hoor de stormloop begon zoals voorspeld naar het doel van Marius, alle hens aan dek was het motto voor  ut 7e. Wij lieten ons ook niet onbetuigd en probeerden de veilige (?) 1-3 te maken, maar zover kwam het niet. Aanval na aanval, hoekschop na hoekschop, intimidatie, overtredingen, alles werd geprobeerd om de 1-2 te veranderen in de gewenste 2-2.
Niet dus, want wat gebeurde, de wedstrijd liep al op zijn einde, maar de scheids tikte er nog wat extra minuutjes bij, na een afgeslagen aanval van Zuidland ging de bal naar het vijandelijke doel.Na wat korte passjes of is het paassjes ? kwam de bal bij de heer Jumelet, die aan alle onzekerheid een einde maakte, hij knalde de bal van dichtbij achter de Zuidlandse goalie :1-3. Een explosie van geluid bij ut 7e, alles en iedereen feliciteerde Mark, wat een weelde, weer winst voor ut 7e, het mot niet gekker worden.
Zuidland mocht nog aftrappen ,maar dit gaven wij niet meer weg, en enkele minuten later floot de scheids voor het laatst af en zodoende gingen de 3 punten mee de tas in naar Perneutel. Jongens, er is hard voor gestreden om de 1-0 te laten verdwijnen en ook weer geknokt om de 1-2 vast te houden en als je dan nog de 1-3 binnentikt ja dan krijg je respect en eigenwaarde, dit hebben we dus volgende week ook nodig : Vlotbrug 6 - Ut 7e  14.30 uur.

Wist U dat ?

Dave van Z. te P. de hele wedstrijd speelde ?
Goeie stront moet stinken?
Dit heel ut 7e getuige daar van was ?
De dader hiervan Richard P. was ?
Er weinig harde kern was?
Jacco kan rekenen?
De dame achter de bar daar niet?
Zuidland 4 een muziekinstallatie in de kleedkamer hadden?
Wij meer decibellen met onze stemmen hadden dan hun subwoofers?
Het steevaste HEE HOO wer gezongen werd?
Leen Visser er niet bij was?
De scheids geen vrije trap gaf aan ons na een opgepakte bal uit een inworp?
We trots op Paultje waren?
Hij daarvan ging blozen?
Hij het Zuidlandse volkslied heeft gezongen?
Deze overwinning nu ook in Grunn bekend is?
Zum Cutzen kramp kreeg?
We Marius moesten troosten met zijn tegengoal?