Ongeïnspireerd v.v. Pernis krijgt pak slaag van HVC’10

9 augustus 2011 23:00

Na twee oefenwedstrijden, tegen Scheveningen en FC ’s Gravenzande waar v.v. Pernis bij vlagen goed voor de dag kwam trof het vandaag een tegenstander die ook uitkomt in de 2e klasse.

Vooraf zou je zeggen een goede graadmeter om te kijken hoe de ploeg ervoor staat maar daar is zeker in de eerste helft vandaag geen moment sprake van geweest. De Pernissers speelde, slap, naïef, ongeïnspireerd en persoonlijke fouten stapelde zich kort achter elkaar op. Was Daar tegenover was het HVC dat erg speelde slim en naar vermogen. Het grootste wapen van HVC was de counter en HVC sloeg een aantal keer genadeloos toe maar de ploeg was zeker niet beter dan v.v. Pernis.

Ondanks dat HVC veelal loerde op de counter en bij vlagen er goed uitkwamen vielen de goals voornamelijk door persoonlijke fouten aan de kant van de Pernissers. De ruststand was 4-0 voor HVC en gezien wat de Pernissers op de mat legde, zeker niet onverdiend.

In de tweede helft lieten v.v. Pernis bij vlagen zien waar het toe instaat is. Het combineerde vlot en de bal ging van voet naar voet. Het tempo ging omhoog en legde HVC haar wil op. Kort in de tweede helft wordt het 4-1 door Ivan Dias.

Na deze treffer leefde v.v. Pernis op en ging op jacht naar de volgende treffer, die kwam er ook. Het was wederom Ivan Dias die een treffer achter zijn naam zette en de 4-2 op het scoreboord.

Het leek erop dat v.v. Pernis terug kwam in de wedstrijd want HVC was tot op dat moment niet gevaarlijk geweest, v.v. Pernis kreeg zelf nog een aantal kansen maar Ivan Dias, Robin Rijnaarts en Nasser Abdalla wisten het net niet te vinden.

Na het verzuimen van de aansluitingstreffer kwam er een lange bal van HVC. Deze bal werd verkeerd ingeschat door Nils Ketting en de spits van HVC legde de bal op een keurige manier over ketting heen, 5-2.

In de slot seconden was er wederom een persoonlijke fout, ditmaal door Arno van Lieshout (die zijn debuut maakte voor v.v. Pernis). Een lange bal wordt door van Lieshout verkeerd ingeschat waardoor de linker aanvaller van HVC vrij komt voor Ketting en de eindstand op het bord zet, 6-2.

v.v. Pernis heeft zich vanavond een slechte dienst bewezen en in een daglicht gezet wat helemaal niet nodig is. v.v. Pernis kan tot leuke dingen instaat zijn maar het moet niet vergeten om bij de basis te beginnen en dat is hard werken en als team opereren, de ploeg heeft dit in voorgaande wedstrijden laten zien, het zit er dus wel degelijk in.

Donderdag 11 augustus begint het Nedelko toernooi. v.v. Pernis zal dan uit een ander vaatje moeten tappen want het treed aan tegen gerenommeerde tegenstanders. Donderdag treed het aan tegen v.v. Spijkenisse en zaterdag 13 augustus tegen SC Feyenoord. Laten we hopen dat het in deze wedstrijden de supporters kan beroeren en laat zien waar het toe instaat is.