GGK Ve – vv Pernis VE, 24 maart 2012

8 april 2012 16:30

Lente, heerlijk zonnetje, graadje of 18, wat wil je nog meer als je dan moet, nee mag voetballen. Uit tegen GGK, op het Kleinpolderplein bij Blijdorp linksaf langs het kanaal,

naast de manege waar flink werd gedraafd en gegaloppeerd. Vriendelijk welkom geheten door 2 aardige jongetjes betraden we het complex van Steeds Hoger, een zondagsclub waar GGK sinds een paar jaar bij ingetrokken is en zaterdags van het complex gebruik maakt.

Liefst 15 man aanwezig, alleen Bas, Jaap, stopt ie?, André en Sander waren er niet bij. De rest: Peter, Dick, Rob, Jan, Kees, Cor, Arno, Wim, Martin, Adrie, Xander, Greg, Leon, Ruud en Bert, was dus wel mee. Aanvag 12.00 uur, dat was wel wat vroeg.Rob mopperde dat hij nauwelijks tijd had gehad boodschappen voor z’n oude vader te doen. Niet dat zijn vader daar erg onder leek te lijden want buurman Wim had hem lekker in z’n tuintje aan de Zellingstraat, genietend van het zonnetje, zien zitten. De enige zorg was misschien of Rob er wel erg in zou hebben dat hij z’n vader voor donker wel weer binnen moest zetten.

Verkleden in kleedkamer 2, 5 stappen van het veld af, een veld wat er strak uitzag maar bij nader inzien ook wel behoorlijk hard was. Zouden we na de 2 laatste opeenvolgende overwinningen nu weer 3 punten aan ons totaal toevoegen? Thuis was het 4-4 geworden,  na steeds  achter gestaan te hebben in een pittige wedstrijd.

Pittig zou het vandaag niet worden, althans, niet van onze kant. Het verslag kan vrij kort zijn. Wij hadden ruzie met de bal en de grootste moeite een fatsoenlijke aanval op te zetten. Alleen Peter kon zich onderscheiden met diverse fraaie reddingen. We kregen nog wel de eerste grote kans maar Leon, die zich goed vrij speelde,  punterde de bal richting cornervlag. GGK was veel gevaarlijker en ook agressiever, op een goede manier dan. Wij hadden nog een paar kansrijke momentjes met Kees, Ruud en Xander maar daar bleef het bij.

Het was 2-0 met de rust. Leon moest weg want hij moest A1 ook nog gaan fluiten. De jeugd heeft de toekomst en de oudjes moeten hun daar weer bij helpen. De tweede helft begonnen we niet onaardig maar ook nu konden we nauwelijks gevaarlijk worden, De 3-0 kon niet uitblijven al duurde dat nog wel even. Ook nu hielpen wij een handje door balverlies op eigen helft net als bij het eerste doelpunt trouwens. Onze opbouw was regelmatig de basis van een gladlopende aanval van GGK..... Het werd uiteindelijk 5-0. Wel weer de nul gehouden, maar Peter was nu niet blij.

Gauw vergeten maar deze wedstrijd. Rob zal daar misschien wel het minste moeite mee hebben gehad daar hij zich na een ongelukkige bal tegen zijn hoofd zich niet al te lekker meer voelde. Een stukje tand kwijt en een beetje koppijn. Rob aan de sinas..... blijft een beetje vreemd gezicht.

’s Avonds voor de zekerheid nog even naar buiten gekeken. Rob z’n vader zat niet meer in de tuin, dus dat is in ieder geval goed afgelopen.

Wim

.