30-03-2012 vv Pernis - Lake Valley 5-0 (4-0)

1 april 2012 20:30

Op papier speelden de dames van Pernis vandaag een makkelijke wedstrijd. Uit hadden we met 9-1 gewonnen en waar wij gedeeld bovenaan staan, bivakkeert Lake Valley in de onderste regionen.

Maar op papier telt niet, dus moest er wederom gestreden worden voor drie belangrijke punten.

Pernis begon sterk en scherp aan de wedstrijd en schotelde het in wat kleinere getale opgekomen publiek een spektakelstuk van een eerste helft voor. Mooie combinaties, perfecte aannames en strak ingespeelde ballen leverden goed uitgespeelde kansen, maar vooralsnog geen doelpunten op. De beste kans in de beginfase was voor Samira El Biyar die haar schot op de paal zag belanden. Verdedigend was de thuisploeg hier en daar slordig waardoor de gasten af en toe toch uit konden breken. Hun schoten misten scherpte, keepster Jora Wolfgram moest slechts 1 keer echt gestrekt.

Na enkele kansen was het in de vierde minuut Lenie Mendes Fernandes die haar team met een punter op voorsprong zette. In de fase die volgde werd veelvuldig op de speelhelft van Lake Valley gevoetbald en af en toe stuurde Nadia Roukes vanaf eigen helft met ballen op maat haar teamgenoten weg. In de zevende minuut een goede combinatie tussen Rochella Becker en Stephanie Valk waarbij die laatste de score verdubbelde. Rochella was vijf minuten later vanuit de draai zelf  trefzeker. Alles wat Pernis aanvallend deed leek te lukken en het was echt genieten voor het publiek. De bezoekers kregen wel wat kleine kansen, maar werden nimmer echt gevaarlijk.

Waar het spel schitterend was ontbrak het aan scherpte in de afronding. Zo raakte Stephanie Valk de paal en waren er ook kansen voor Suzanne Bakker, Nadia Roukes, Samira El Biyar en Lenie Mendes Fernandes. Laatsgenoemde maakte een minuut voor rust de 4-0 na een razendsnelle counter.

De tweede helft een heel ander Pernis. Passes kwamen niet aan, de eerste aanname was dramatisch en waar in het eerste bedrijf alles lukte ging nu met name aanvallend alles mis. De dames misten een stukje scherpte en beleving om echt door te drukken. Lake Valley probeerde de bal op eigen helft zoveel mogelijk in de ploeg te houden en wachtte geduldig op een moment om diepte te zoeken. Pernis zette niet fel genoeg druk en daardoor was de tweede helft eigenlijk het vermelden niet waard. Wel viel de 5-0 nog in de 37e minuut, wederom een combinatie tussen Stephanie Valk en Rochella Becker, die de keepster uitkapte en binnen schoot. In de laatste minuten behoedde keepster Linsey Philipsen haar team voor een grotere nederlaag door enkele goede reddingen te verrichten.

Beide concurrenten in de titelrace wonnen vandaag ruim en op doelsaldo komt Pernis een doelpunt tekort op OS Lusitanos. Vandaag was de uitgelezen mogelijkheid om uit te lopen, maar dan had de tweede helft veel beter gemoeten en hadden we scherper moeten zijn in de afronding. Nog drie topwedstrijden te gaan!

Opstellingen:
vv Pernis: 24. Jora Wolfgram, 2. Nadia Roukes, 3. Suzanne Bakker, 4. Francisca Schols, 5. Stephanie Valk, 6. Samira El Biyar, 8. Vivienne Knegtmans, 10. Rochella Becker, 11. Lenie Mendes Fernandes en 1. Sharon van Zadelhoff

sv Lake Valley: 1. Linsey Philipsen, 3. Beau Nelissen, 4. Lori Peeters, 6. Yvon Gerrits, 7. Jessie Philipsen en 9. Marije Jager

Scoreverloop:

“4 Lenie Mendes Fernandes 1-0