23-03-2012 Drachtster Boys - vv Pernis 2-4 (1-0)

26 maart 2012 19:15

Een topper in de Eredivisie zaal in het hoge Noorden. In de heenwedstrijd beleefde Pernis een collectieve offday en wonnen de Friese dames met ruime cijfers. Reden voor de Rotterdamse meiden om vandaag extra alert te zijn en wraak te nemen om het eerste puntverlies in de competitie destijds.

Terughoudend begonnen zij echter aan de wedstrijd wat Drachtster Boys de kans gaf de touwtjes in handen te nemen. De eerste kans van de wedstrijd was voor Brenda Eefting, die hard voorlangs schoot. Vlak hierna kwam Samira El Biyar te laat in een duel wat haar al in de beginfase een gele kaart opleverde. Diezelfde Samira El Biyar zag een goed schot op de paal uiteen spatten en niet veel later probeerde Nadia Roukes tot twee keer toe keepster Teuny Bosma te passeren. De keepster van oranje, die vooraf werd gevreesd, bleef nog op de been maar zou in de tweede helft wel degelijk te kloppen blijken. In de zeventiende minuut was het echter de thuisploeg die op voorsprong kwam toen Vera Veelers verwoestend hard uithaalde en de bal (van richting veranderd door Samira El Biyar) achter Jora Wolfgram knalde. Ook Atty Eelkema kreeg nog een kans en aan de andere kant kwam Rochella Becker een stap te laat om een goede pass van Stephanie Valk bij de tweede paal in te tikken.

Na de rust een heel ander Pernis. Vol strijd trokken zij ten aanval en al in de 22e minuut lag de gelijkmaker in het doel. Suzanne Bakker brak door op rechts, schoot hard in en Lenie Mendes Fernandes tikte de bal op de doellijn binnen. Hierna een fase voor het neutrale publiek. Het spel golfde op en neer en beide ploegen kregen enkele kleine kansen. Het was de bezoekende ploeg die als eerst weer kon juichen. Wederom een hard ingeschoten bal van Suzanne Bakker die door Rochella Becker op fantastische wijze, achter het standbeen langs, in het doel werd geschoten. Nu bleek dat de Drachtster goalie met uiterste precisie dus wel degelijk te passeren is. Amper twee minuten later kreeg Suzanne Bakker zelf de 1-3 op haar naam toen zij opstoomde op links en droog de bal in de uiterste verre hoek plaatste. In de fase die volgde kwam Drachtster boys er sporadisch nog uit, maar keepster Jora Wolfgram stond weer haar mannetje en de speelsters van Pernis schakelden razendsnel om. De 1-4 in de 33e minuut was de mooiste van de avond en direct de genadeklap. Een combinatie tussen Nadia Roukes en Stephanie Valk werd door die laatste hoog voor gegeven. Rochella Becker timede goed bij de tweede paal en wist (wederom paste het allemaal precies) de bal langs keepster Teuny Bosma te koppen. De wedstrijd leek hiermee gespeeld, maar toen Brenda Eefting vier minuten voor tijd met een schot uit de draai Jora Wolfgram verraste, werd het nog heel even spannend. De Pernis goalie hield haar team echter met twee goede reddingen op de been en de drie punten konden in de tas mee naar Rotterdam.

Omdat OS Lusitanos gelijk speelde vandaag staan we nu met de Amsterdamse meiden en FC Gelre gedeeld eerste. Drachtster Boys had vandaag moeten winnen om nog echt mee te doen, maar aangezien iedereen van elkaar kan winnen, zijn ook zij nog niet kansloos voor het kampioenschap. Een spannend slot is gegarandeerd!

Opstellingen:
Drachtster Boys: 1. Teuny Bosma 2. Annet Landman 3. Atty Eelkema 4. Sylvia van der geest 6. Brenda Eefting 7. Vera Veelers 8. Brenda Bekkema 9. Janneke Vellema 10. Sieta de Vries 11. Marleen Reenders 15. Kim Gall

vv Pernis: 2. Nadia Roukes 3. Suzanne Bakker 4. Francisca Schols 5. Stephanie Valk 6. Samira El Biyar 8. Viviënne Knegtmans 10. Rochella Becker 11. Lenie Mendes Fernandes 24. Jora Wolfgram

Scoreverloop:
"17 Vera Veelers 1-0