16 maart 2012, vv Pernis wint bekerfinale van West II

20 maart 2012 9:30

Een affiche zoals die er al zo vaak heeft gestaan in de bekerfinale van district West II. Ware het niet dat Pernis er na de fusie tussen DOTO en Excelsior Pernis voor het eerst onder deze naam op stond.

Beide teams troffen elkaar pas geleden nog in de Eredivisie, maar het is bekend dat bekerwedstrijden en zeker finales, wedstrijden op zich zijn.

De intenties van Pernis werden al snel duidelijk. Met fris aanvallend voetbal werd keepster Krishna Meeuwis in de eerste twee minuten maar liefst drie keer getest door Lenie Mendes Fernandes. De doelvrouw hielp haar team hiermee door een lastige beginfase en langzaam kwamen ook zij in de wedstrijd. Toen zij ook een schot van Samira El Biyar wist te pareren en Noordzee hierna vrijwel direct op 1-0 kwam door Ramona van der Harst leek het even of Pernis een moeilijke avond zou krijgen. In de minuut die volgde kon ook keepster Jora Wolfgram zich onderscheiden door een hard schot van wederom Ramona van der Harst te keren. Hierna brak Suzanne Bakker de ban voor Pernis door in de dertiende minuut een vrije trap snoeihard binnen te knallen. Dit hielp de Rotterdamse formatie weer in het zadel en de ene na de andere goede combinatie werd tentoon gespreid, maar steeds was Krishna Meeuwis een sta-in-de-weg of stond het aluminium een voorsprong in de weg. In de zeventiende minuut hield Francisca Schols het overzicht, legde af op Rochella Becker die de bal door de benen van Krishna in het doel schoof. Echte kansen voor Noordzee kwamen er niet meer voor de rust. Een mooie goal van Pernis nog wel: keepster Jora gooide de bal diep op Lenie Mendes Fernandes die, na een goede loopactie van Suzanne Bakker, de 1-3 kon maken.

De beginfase van de tweede helft was weer geheel voor vv Pernis. Vooral Stephanie Valk was met snelle passeerbewegingen een plaag voor de speelsters van Noordzee. Het was een lust voor het oog voor het in grote getale aanwezige publiek. Dat moest echter wel wachten tot de 29e minuut op een doelpunt. Viviënne Knegtmans brak door op links en stelde Lenie Mendes Fernandes in staat vanuit de draai de 1-4 op het scorebord te zetten. In het restant van de wedstrijd werd niet meer gescoord, maar beide ploegen maakten er een leuke wedstrijd van. Het was aan de keepsters te danken dat de bal niet meer uit het doel gevist hoefde te worden en zo werd de eerste prijs van vv Pernis dames 1 in de geschiedenis een feit. Hopelijk een begin van al het moois wat nog gaat komen, want het beste ligt voor ons!

Opstellingen:
Noordzee: 1. K. Meeuwis 2. L. Michelsen 5. D.Dam 6. J.Brugman 7. A.v.d.Heuvel 8. D.Brugman 10. R.v.d.Harst 11. R.Lukassen

vv Pernis: 1. S.v. Zadelhoff 3. S.Bakker 4. F.Schols 5. S.Valk 6. S. ElBiyar 8. V.Knegtmans 10. R.Becker 11. L. Mendes Fernandes 24. J. Wolfgram

Scoreverloop:
"9 R. v.d. Harst 1-0