Vrijdag 9 maart 2012 vv Pernis - Dansschool Biersteker 9-4 (6-3)

11 maart 2012 19:45

Vandaag kreeg Pernis het Dansschool Biersteker van coach Bert van Hemert op bezoek. Voor zowel hem als Pernis captain Suzanne Bakker een speciale wedstrijd, omdat Bert betiteld mag worden als de ontdekker van Suzanne, die op haar veertiende in contact kwam met coach van Hemert. Emoties spelen echter niet mee, beide teams wilden winnen!

De thuisploeg schoot uit de startblokken en kreeg binnen een minuut al drie kansen, maar wist deze in eerste instantie niet te verzilveren. In de tweede minuut was het twee keer kort achter elkaar wel raak. Eerst bediende Lenie Mendes Fernandes Suzanne Bakker, die mocht aanleggen voor de 1-0. Twintig seconde later was het Samira El Biyar die een individuele actie doeltreffend afrondde. De bezoekers uit Noord-Scharwoude lieten zich hierdoor niet uit het veld slaan en vol overgave probeerden ook zij te voetballen. Toen in de vierde minuut keepster Jora Wolfgram ver uitgooide en spits Lenie Mendes Fernandes de 3-0 gunde, ontsnapte bij Biersteker Sue-Ranie Hok-A-Hin meteen vanaf de aftrap en schoot de 3-1 binnen. Hierna golfde het spel af en toe op en neer en ontstonden kansen over en weer. Beide keepsters grepen een aantal keer goed in. In de achtste minuut had Eline Roet echter geen antwoord op een schot van Samira El Biyar en was de 4-1 een feit. De beide teams trakteerden het publiek op veel goals, want een minuut later lag de bal aan de andere kant in het doel. Het was Cynthia Kootker die goalie Jora Wolfgram wist te verrassen met een afstandsschot.
Twee minuten later speelde de ijverige Samira El Biyar de mee opgekomen Suzanne Bakker goed aan langs de zijlijn. Suzanne draaide weg en knalde de 5-2 op het scorebord. Hierna moest Jora Wolfgram gestrekt op een schot van Stefanie Hand en kreeg Cynthia Kootker met een gelukje de bal voor de voeten en liep de 5-3 over de doellijn. Stephanie Valk had het slotakkoord van de eerste helft, toverde een drie dubbele schaar uit haar hoge hoed en schoot de 6-3 tegen het net.

De tweede helft was minder spectaculair. De jonge meiden uit Noord-Scharwoude bleven hun best doen en ook Pernis had besloten te blijven voetballen. Dit lukte echter niet altijd even goed en op het moment dat er balverlies geleden werd, moest men snel omschakelen omdat Dansschool Biersteker er steeds snel uitkwam met Sue Ranie Hok-A-Hin als grootste plaaggeest. De goals die Pernis in het tweede bedrijf maakte kwamen echter wel allen uit goed uitgespeelde aanvallen. De 7-3 van Francisca Schols kwam voort uit een mooie 1-2 tussen haar en Lenie Mendes Fernandes. Tussendoor pikten de bezoekers nog een goaltje mee maar in de 29e minuut wederom een plaatje van een aanval van Pernis. Via Francisca Schols, Lenie Mendes Fernandes en weer Francisca kwam de bal voor de voeten van Suzanne Bakker die uit mocht halen voor haar derde van de avond. En ook de 9-4 betrof weer een vlot lopende 1-2, dit keer tussen Stephanie Valk en Rochella Becker waarbij eerstgenoemde het laatste zetje gaf. De laatste zeven minuten gebeurde er weinig en vonden beiden teams het wel goed.

Voor Pernis niet een van haar beste wedstrijden die wel in winst werd omgezet. Voor Dansschool Biersteker geen schande daar zij goed partij hebben geboden. Volgende week speelt Pernis de bekerfinale van district West II tegen Noordzee en een week later mag het proberen de punten te roven uit Drachten. Het team van Bert van Hemert ontvangt dan FC Gelre.

Opstellingen:
vv Pernis: 2. Nadia Roukes 3. Suzanne Bakker 4. Francisca Schols 5. Stephanie Valk 6. Samira El Biyar 8. Viviënne Knegtmans 10. Rochella Becker 11. Lenie Mendes Fernandes 24. Jora Wolfgram

Dansschool Biersteker: 1. Eline Keet 2. Frea Hoekstra 3. Cynthia Kootker 4. Sue Ranie Hok-A-Hin 5. Stefanie Hand 6. Nathalia Santibanez Vargas 8. Puck Meinsma

Scoreverloop:

"2 Suzanne Bakker 1-0