Andre Stelloo hou(d)t man uit wedstrijd

11 maart 2012 20:45

Zaterdag 10-03-2012, weer een wedstrijd voor ut 7e, weer een keertje uitvoetballen, nu bij Oude Maas 4 , thuis leden we een smadelijke nederlaag tegen Houtman en consorten. Een overwinning zou weer eens leuk zijn voor iedereen en voor het moraal, een wedstrijd in de onderste regionen.

Onderweg naar Oude Maas kwamen we ook nog langs buurman Poortugaal , waar ondergetekende toch nog even het 1e veld en het doel  zag waar hij enige tijd geleden met het oude 3e ( dubbele betekenis) zijn laatste competitie goal scoorde waar nu nog over gepraat wordt.
Aangekomen bij de gastheren zagen we een mooie kantine  en dito kleedkamers , redelijk goed voetbalweer, met 12 spelers moesten we de klus gaan klaren. Leon was verleden week al bereid om mee te doen, waarvoor onze hartelijk dank, helaas was James niet helemaal fit om zijn steentje bij te dragen.
Aftrap 12.30 dus, Dave van Z. te P. was de aangewezen persoon om te vlaggen, hetgeen betekende dat Jac op zijn vertrouwde rechtsback plaats in de basis mocht beginnen.
Oude Maas 4 met fanatiekeling van Boekholt in de gelederen heeft een aardig team staan met individuele klasse waaronder Peter Houtman, die geen makkelijke middag had tegen Andre die echt alle ballen had die naar Houtman gingen.
Ut 7e was van begin af aan al scherp gestart, hetgeen leidde tot ietwat kleine kansjes, Oude Maas deed goed mee maar kon in het begin geen potten breken.
De beste kans voor ons kwam even later , Mark Jumelet had het leer voor het inschieten maar de keeper deed zijn werk goed, hij pareerde de bal goed, zodoende bleef het 0-0.
Het was toch ut 7e die de leiding nam , na een goede pass van  ?  was het Nick die met een droge knal de keeper kansloos liet 0-1. De vreugde was groot na eindelijk weer eens gescoord te hebben.Hoe lang gingen we dit volhouden , want er was nog een lange tijd te gaan tot het laatste fluitsignaal.
Vooral in de 1e helft kreeg iedereen een compliment voor het vertoonde spel, de eerder al genoemde Stelloo, maar ook Verhey , Wemelsfelder, vd Slot, ja gewoon iedereen deed zijn plicht voor ut 7e.
Pernis kreeg nog een aantal leuke kansjes om de 0-2 te bewerkstelligen, maar dat geluk was niet aan ons besteed, aan de andere kant was het weer dezelfde Boekholt die met schoten op het doel van  Marius Manolev zijn geluk beproefde, had Boekholt op rugby gezeten dan had hij topscorer geweest, ook zijn vizier was grotendeels beslagen.
Na het vertouwde bakkie thee, werd er 1 wissel toegepast, op eigen verzoek ging Jac vlaggen en Dave van Z. te P. moest proberen de nr 10 van Oude Maas uit te schakelen, en met het cijfer 10 hebben we gelijk het aantal minuten genoemd ,hoe lang Dave speelde die 2e helft, zelfs Meatloaf in zijn slechte dagen had het nog langer uitgehouden.
Het bleef maar 0-1 in ons voordeel, een 2e goal zou wat lucht brengen , maar die lucht had Dave al tot zich genomen.Het werd toch 0-2 voor ut 7e , gastspeler van Vliet mocht bijna vrij intikken na een goed terugleggen van ? , 0-2 op het niet bestaande scorebord, wie had dat gedacht zeg, wat een luxe.
Maar toen kwamen de problemen eigenlijk voor ut 7e, Oude Maas gaf zich niet gewonnen en probeerde met pressie voetbal ons het moeilijk te maken. Dat lukte deels, de druk op de goal van Marius werd groter, maar met Marius hebben we gelijk de man genoemd die zich de man of de second half mocht noemen. Helaas moest hij zich gewonnen geven toen Marcel Jansen met een kopbal zijn eigen doelman passeerde, 1-2 dus, een domper voor het hardwerkende Pernis, maar niet getreurd we stonden nog steeds voor.Oude Maas werd sterker, en probeerde de 2-2 te scoren , hetgeen bijna lukte, een voorzet kwam tegen de binnenkant van de paal , maar gelukkig was het Marius die de bal klemde voordat hij de lijn passeerde.
Tegen het einde van de wedstrijd was het  Leen Visser,de aanstaande bruidegom die aan alles een einde maakte door keurig de 1-3 te scoren , waar hij de keeper netjes omspeelde en het leder netjes in het doel schoof.Ut 7e was uitzinnig, zeker Marcel ging uit zijn pan door deze nekslag aan de tegenstander. Enige minuten later floot de iets partijdige scheids af, wij met 3 punten in de knip, Oude Maas met een kater achterlatend.
In de kleedkamer was het zoals altyd beregezellig en menig pils werd genuttigd, en het vertrouwde HEE HOO werd door iedereen uit volle borst meegezongen.Zaterdag wacht het volgende slachtoffer, Simonshaven 5 komt dan op bezoek, daar hebben we ook nog een goudrenet mee te schillen, aftrap 12.00 uur.
Onze dank gaat uit naar Nathalie (met kroost )  Patricia (met kroost) en Robbie D( met krukken) die weer de moeite namen om ons in actie te zien.

Wist U dat ?

Leen en Nathalie gaan trouwen op maandag 12-03-2012 ?

Marcel Jansen kleine kinderen laat klappen tegen wc deuren ?

Bart Verheij zondag nog in zijn nopjes was na de 1-3 ?

Richard in Plopsaland verbleef ?

Hij kabouter Plop een paardelul noemde ?

Dit hem een gele kaart opleverde ?

Stelloo met de scootmobiel kwam ?

Er eeen eng shirtje in de kantine hangt van Oude Maas ?

Dave van Z. te P. blij was dat hij  eerder wegkon van zijn bardienst ?

Simonshaven 5 zijn eerste  winst behaalde ?

We 1 punt in mindering hebben ?

We wel 1 plaats stijgen ?

De nr 10 van Oude Maas  alleen maar Kurva Matsj kon zeggen ?

Jac iedereen oproept om te gaan trainen donderdag ?