1e en 2e elftal verliezen bij FC 's Gravenzande

6 augustus 2011 22:45

Zowel het eerste als tweede elftal leden vanmiddag een nederlaag in het westland bij FC 's Gravenzande, een schande is dit echter niet te noemen.

Het tweede elftal maakte het FC 's Gravenzande, uitkomend in de reserve eerste klasse erg moeilijk maar moest uiteindelijk het onderspit delven en verloor met 3-2. Complimenten gingen uit naar de jonge equipe olv Henk v/d Bosch en Niek Prins.

Het eerste elftal leed vanmiddag een 5-2 nederlaag tegen de ploeg die vorig jaar lang meedeed om het kampioenschap in de 1e klasse. v.v. Pernis speelde in de eerste helft goed en verzorgd voetbal en kon goed meekomen met FC 's Gravenzande. De ploeg uit Pernis kwam door een makkelijk gegeven strafschop 1-0 achter maar liet de koppies niet hangen.

v.v. Pernis bleef goed voetballen en creëerde een aantal goede kansen, de beste waren voor Jeffrey v Offeren en Jay Gulpen maar beide inzetten werden goed gepakt door de keeper van FC 's Gravenzande.

In de 2e helft na een aantal wisselingen was het een andere wedstrijd. FC 's Gravenzande was de bovenliggende partij en liep snel uit naar een 3-0 voorsprong. Na een goede steekbal van Alex Smaling maakte Nasser Abdalla zijn eerste doelpunt voor v.v. Pernis, 3-1.

Kort na de 3-1 kreeg FC 's Gravenzande een vrij trap te nemen. Ponstein ingevallen voor Laurman ging onder de bal door en de bal belande tegen de paal. De bal kwam terug het veld in en belande voor de voeten van een 's Gravenzande speler die de bal knap binnen schoot, 4-1.

Niet veel later tekende Abdalla zijn 2e doelpunt van de middag aan. Na een uitstekende voorzet van Klinger kopte hij de bal bekwaam achter de doelman van FC 's Gravenzande.

Net voor tijd maakte FC 's Gravenzande uit een mooie aanval de 5-2.

Het was voor zowel het eerste als tweede een goede en leerzame middag, wij bedanken FC 's Gravenzande voor hun gastvrijheid. Dinsdag 9 augustus speelt v.v. Pernis 1 om 19.30 uur uit tegen HVC'10 1 en het tweede speelt om 20.15 uur thuis tegen HVC'10 2.

De foto's zijn weer gemaakt door Ineke van Aalst. http://inekevanaalst.mijnalbums.nl/  Wachtwoord is vvpernis