Vrijwilligerscoördinator v.v. PernisVrijwilligerscoördinator v.v. Pernis

28 februari 2012 20:30

De functie “vrijwilligerscoördinator” is een relatief nieuw begrip in onze vereniging. Een vrijwilligerscoördinator moet gezien worden als een “personeelsfunctionaris” binnen onze club. Hij is verantwoordelijk voor de goede opvang en omgang met en het motiveren van vrijwilligers.

Door het opzetten en invoeren van een vrijwilligersbeleid, waarbij centraal staat: de uitvoering en coördinatie van een wervingsplan voor vrijwilligers, het behouden van het aantal vrijwilligers en een goede verdeling van de verschillende taken.

Door op deze gestructureerde en georganiseerde manier met vrijwilligers binnen de vereniging om te gaan, wordt duidelijk dat het vele vrijwilligerswerk dat wordt verricht serieus wordt genomen door het bestuur, de vrijwilliger zelf en de leden.

Wij zijn blij dat Sjaak Olierook en Hans Euwema deze belangrijke functie samen hebben aangenomen, waarbij Hans voortaan deel uitmaakt van ons bestuur.

Ter verduidelijking: het houdt niet in dat je voor alle vragen en problemen m.b.t. het vrijwilligerswerk bij Hans en Sjaak moet zijn. Daarvoor zijn de verschillende bestuurs- en commissieleden verantwoordelijk. De vrijwilligerscoördinator is er voor het beleid.

Bestuur v.v. Pernis

februari 2012